Myslíte si, že už nemá cenu začít cvičit, že už jste stará, unavená apod. Tak to se opravdu mýlíte. I když jste dosud nikdy necvičila, nebo máte (např. z důvodu těhotenství, porodu a péče o dítě) dlouhou pauzu, vždy můžete začít znovu.

Jaké cvičení vybrat

Pro začátek je určitě nejlepší vybrat mírnější typ cvičení. Můžete začít třeba jen chodit se psem na svižnější procházky. Nebo zkusit jogging. Doma můžete cvičit jógu, pilates atd. Vždy vybírejte cvičení s ohledem na svůj věk, váhu i případné nemoci.

Vyhraďte si čas

Přestaňte se vymlouvat na neodkladné povinnosti a vyhraďte si čas jen pro vás a vaše cvičení. Může to být hodina o víkendu, kdy děti pohlídá manžel. Nebo hodina kdykoliv ve všední den dopoledne, když jsou děti ve škole nebo školce. Tuto hodinu si zapište do kalendáře nebo diáře a pokud možno ji dodržujte.

Pořiďte si pěkné a kvalitní oblečení a cvičební pomůcky

Abyste se cítila dostatečně motivovaná, dopřejte si nový cvičební outfit i pomůcky. Pokud jste se rozhodla pro běh, investujte do kvalitních běžeckých bot. Pro domácí cvičení si kupte podložku na cvičení, činky, elastické gumové pásky apod.

Před cvičením se rozcvičte

Abyste zahřála organismus, dejte si nejprve 10 minutovou rozcvičku. Pusťte si například rychlejší hudbu, aby vám pomohla udržovat tempo.

Zátěž postupně zvyšujte

Začněte opravdu lehkým cvičením. Pokud se rozhodnete např. pro domácí posilování, dejte si zatím třeba jen 10 dřepů, 5 kliků a 5 sklapovaček. Jakmile to bez problémů zvládnete, začněte si zátěž zvyšovat. Nejlepším pomocníkem je sportovní zápisník, díky němuž budete mít vždy přehled o tom, jak dlouho kterou zátěž provozujete.

Po cvičení se protáhněte

Po každém cvičení i běhání se nezapomeňte protáhnout. Protahování nemusí trvat nijak dlouho, jen je potřeba protáhnout všechny svaly, které jste do cvičení zapojily. Budou vás potom méně bolet.

Vydržte

A rada na závěr: Vydržte, i když se vám zdá, že žádný efekt není vidět. Cvičením si totiž pomáháte hned několikrát. Udržuje vaše srdce v pořádku. Pomáhá vám hubnout. Pohyb vytváří v mozku endorfiny, díky nimž budete šťastnější. A to už stojí za to, ne?

Více článků najdete na portálu mamci.cz 

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na