Zdroj foto: envato

Břicho po porodu: Každá z nás by si přála úderem konce šestinedělí vážit tolik, co před porodem, a břicho mít ideálně takové, jako kdyby se žádné těhotenství nekonalo. Ano, i to je možné. Ale mnohem pravděpodobnější je, že vaše tělo bude potřebovat nějaký čas. Na co se tedy zaměřit, když týdny a měsíce plynou jako voda a vy stále vypadáte jako v šestém měsíci?

  1. Hodit se do pohody

Ne, tím nemyslím hodit si nohy na stůl, zapnout televizi a smířit se s tím, že prostě budete tlustá. Ale pokud vás vaše postava skutečně trápí, nesmíte jí dovolit vám snížit sebevědomí. Vy znamená vaše vnitřní já a ne vaše tělo, na kterém se navíc snažíte pracovat. Uvědomte si, že tak jako se tělo devět měsíců měnilo během těhotenství, bude potřebovat taky nějakou dobu na návrat do (téměř) původního stavu.

Zdroj foto: pixabay
  1. Oblékejte se chytře

Říká se: „Šaty dělají člověka.“ A je to pravda. Možná jste nikdy v životě nepotřebovala skrývat břicho, protože jste prostě žádné neměla. Proto máte všechno oblečení pěkně uplé. A to vás ničí ještě víc, vidět svoje pneumatiky hezky vyrýsované. Nebo nezapnout svoje oblíbené kalhoty. I když půjde nejspíš pouze o přechodnou dobu několika měsíců, nakupte si nové oblečení, ve kterém se budete cítit pohodlně a bez břicha. Stačí pár kousků a uvidíte, jak se vám zlepší nálada. Nezanevřete také na těhotenské oblečení. Například těhotenské kalhoty můžou udělat službu ještě dlouho po porodu.

  1. Pracujte na sobě

Zdravě jezte, to koneckonců prospěje i miminku, pokud kojíte. Spěte co nejvíce. A to nejdůležitější. Zaměřte se na cvičení. Ale pozor. Předtím, než se horlivě vrhnete do výzvy na břišáky, kterou jste viděla na internetu, zjistěte, jak na tom po zdravotní stránce jste. Pokud jde jen o povolené břišní svaly a jste už po šestinedělí a spontánním porodu, můžete dělat prakticky cokoliv, co vám čas a energie dovolí. Ale je dobré si zjistit možnosti cvičení po císařském řezu nebo konkrétní cviky na diastázu, která mimochodem může být příčinou vašeho už dlouho nepřirozeně vyklenutého bříška. Prostě na to jděte od lesa.

  1. Udělejte si radost

Abyste se cítila hezká a fit, choďte ke kadeřnici, kosmetičce nebo na nehty. Dopřejte si jednou za týden dlouhou, ničím (ano, ani dětským pláčem) nerušenou vanu. Kupte si hezké boty. Prostě nezapomeňte být kromě matky s vytahaným břichem i krásná, sebevědomá žena. Ono to břicho pak půjde dolů skoro samo.

Více článků najdete na portálu mamci.cz

Vložit komentář

Vložte prosím komentář!
Vložte zde prosím jméno