Že se vám v zimě chce maximálně tak zalézt do postele a už nikdy z ní nevylézt? A ještě k tomu vás ustavičně „honí mlsná“ a to poslední na co myslíte je zeleninový salát nebo čerstvě vymačkaná ovocná šťáva? Rozhodně nejste jediná. Lidé jsou koneckonců geneticky předurčeni k tomu, aby měli v zimě „klidnější režim“. Bez určité dávky sebezapření to tedy určitě nepůjde. Pohyb je však pro tělo důležitý, zejména pokud se váš podzimní jídelníček výrazně změnil od toho letního. Jak se i přesto svou nevůli „dokopat“ k tomu, abyste se přes zimu pravidelně hýbala?


⦁ Zvyk je železná košile

Je zřejmé, že v momentě, kdy pohyb začnete zapojovat do vaší denní rutiny, nebudete z toho obzvlášť nadšená. Zejména pokud to pro vás bude znamenat, že si musíte přivstat. Všechno je ale otázkou zvyku. Pokud vydržíte alespoň 3 týdny dodržovat stejný režim, garantuji vám, že si vstávání natolik zvyknete, že se na něj budete dokonce těšit.

⦁ Zvolte si takový pohyb, který vás bude bavit

Aby vás vidina sportu donutila vstát z postele, musíte si zvolit takový, který vás bude bavit. Že nerada běháte? Vyzkoušejte nějakou sálovou aktivitu, ať už se jedná o skupinovou lekci nebo domácí cvičení s činkami. Pokud nejste zastánkyní těchto aktivit, vyzkoušejte ještě plavání, anebo klidnější pilates či jógu.

⦁ Spojte příjemné s užitečným

Snad každá z nás se bude těšit na ranní cvičení, pokud ví, že si potom dopřeje šálek kávy se snídaní dle svého gusta. Nemusí se to týkat pouze jídla, rituálů si můžete vytvořit celou řadu. Podívejte se například, zda ve vašem fitness centru nenabízejí zdarma také wellness. Pokud skutečně dodržujete plán, který jste si sama nastavila, nezapomínejte se pravidelně odměňovat.

Více článků najdete na portálu mamci.cz

 

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na