avokádo

Avokádo se v poslední době dostalo velice do popředí, což je skvělé, protože to je velmi zdravá superpotravina. Je teď všude! Používá se, jako příloha či také hlavní jídlo. Fantazii se meze nekladou – můžete ho připravit sladké (dorty, zákusky) nebo slané (pomazánky, tatarák). Avokádo je někdy pro svůj vysoký obsah živin, vitamínů, minerálů, zdravých tuků a dokonce také bílkovin připodobňováno k vejcím či masu. I proto je avokádo velice oblíbené také mezi vegany. Nesmíme opomenout také vysoký obsah vlákniny – v avokádu najdete asi 30% doporučené denní dávky. Avokádo je vhodné i pro těhotné a kojící ženy.

Jak upravit avokádo?

Avokádo má velké možnosti využití. Můžeme ho použít do salátů, polévek, dezertů,koktejlů, velice oblíbené jsou také pomazánky z avokáda. A nebo ho můžeme jíst prostě jen tak. V neposlední řadě se může avokádo použít i v kosmetice, ženy jistě ocení skvělou masku z avokáda na vlasy či na pleť.

Ale zpátky k jídlu! Přikládám recept na dokonalý avokádový tatarák, který si můžou dát s chutí vegetariáni a vegani. Ovšem ani masožravce tento recept určitě neurazí.

avokádo

Avokádový tatarák

Tento recept je úžasný tím, jak je snadný a přesto zajímavý a chutný.

Na dvě porce potřebujete:

  • 2 avokáda (nejlépe zralá)
  • 1 šalotka
  • Sušená rajčata
  • Vymačkaná šťáva z limety
  • 1 polévková lžíce kapari
  • Malý kousek chilli papričky
  • 1 kávová lžička dižonské hořčice
  • sůl a pepř

Avokádo oloupeme a poté z něj vyjmeme pecku. Takto připravené avokádo nakrájíme na malé kousky. Zakápneme limetkovou šťávou, která zabrání hnědnutí avokáda a důkladně promícháme. Poté přidáme ostatní ingredience nakrájené také nadrobno, směs opět důkladně promícháme a dle chuti osolíme a opepříme. Avokádový tatarák můžeme podávat s bagetkami.

TIP: Bagetky lehce opečeme na přepuštěném másle, osolíme a můžeme je také podle chuti potřít česnekem.

Více článků najdete na portálu mamci.cz

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na