Příkrmy pro kojence už máte v malíčku, ale možná tak trochu tápete a nemáte fantazii, čím krmit to vaše slušně řečeno nenasytné batole. Přečtěte si všeobecné rady ohledně stravování dětí i tipy na konkrétní jídla.

Strava malého dítěte by měla být pestrá a bohatá na všechny potřebné živiny, proto se snažte, aby dítě nejedlo pořád ta stejná jídla. K lepšímu apetitu děti motivuje společné stolování s rodinou nebo třeba prohlížení obrázkových knížek. Hlavní jídla by mělo dítě konzumovat na místě k tomu určeném. Může jít o vlastní místo u stolu nebo třeba jídelní židličku. Sledování televize u jídla odborníci nedoporučují.

Snídaně

  • Kaše – rýžová nebo obilná, můžete přidat ovoce.
  • Jogurt s ovesnými vločkami či zdravými müsli – v případě nutnosti doslaďte domácí marmeládou nebo povidly.
  • Pečivo se šunkou, sýrem, marmeládou, atd. – vybírejte zdravé pečivo a kvalitní sýry a šunky.

Svačiny

  • Ovoce – na svačinu ideálně poslouží čerstvé, nakrájené ovoce. Další výhodou je možnost jej vzít s sebou do krabičky do kočárku na dopolední či vycházku.
  • Jogurt
  • Tvaroh s ovocem
  • Puding – vyvarujte se klasických pudingů z velkoobchodů za 3 koruny, raději zajděte do zdravé výživy.

Oběd

K obědu máte možností spoustu. Zhruba od roku je dítě způsobilé jíst to stejné jídlo, co vy, samozřejmě méně dochucené. Proto dbejte na to, abyste vařila pestrou stravu vám dospělým a bude spokojené i dítě. Maso nemusí být v jídelníčku nutně každý den, na druhou stranu jeho příjem nezanedbávejte. Za zmínku stojí polévky – husté zeleninové nebo krémové jsou dětmi oblíbené a zároveň zasytí

Večeře

  • Kaše – ovesná, krupičná, instantní. Samozřejmě nepodívejte v případě, že ji již dítě mělo k snídani.
  • Zdravé pečivo s pomazánkou nebo šunkou, sýrem a zeleninou
  • Polévka
  • Zbytky od oběda – rizoto, těstoviny, zapečené brambory, …

Při vaření se snažte být kreativní a zařazujte do svého repertoáru nova jídla. Pro inspiraci si přečtěte, které suroviny často maminky zařazují málo nebo vůbec – červená čočka a luštěniny obecně, krůtí maso, ryby, kuskus, batáty, cuketu, lilek, …

Někdy může být hodně náročné neustále vymýšlet, co vařit, ale na internetu najdete spoustu receptů, které vaši kuchyni oživí.

Více článků najdete na portálu mamci.cz

Vložit komentář

Vložte prosím komentář!
Vložte zde prosím jméno