Příkrmy pro kojence už máte v malíčku, ale možná tak trochu tápete a nemáte fantazii, čím krmit to vaše slušně řečeno nenasytné batole. Přečtěte si všeobecné rady ohledně stravování dětí i tipy na konkrétní jídla.

Strava malého dítěte by měla být pestrá a bohatá na všechny potřebné živiny, proto se snažte, aby dítě nejedlo pořád ta stejná jídla. K lepšímu apetitu děti motivuje společné stolování s rodinou nebo třeba prohlížení obrázkových knížek. Hlavní jídla by mělo dítě konzumovat na místě k tomu určeném. Může jít o vlastní místo u stolu nebo třeba jídelní židličku. Sledování televize u jídla odborníci nedoporučují.

Snídaně

  • Kaše – rýžová nebo obilná, můžete přidat ovoce.
  • Jogurt s ovesnými vločkami či zdravými müsli – v případě nutnosti doslaďte domácí marmeládou nebo povidly.
  • Pečivo se šunkou, sýrem, marmeládou, atd. – vybírejte zdravé pečivo a kvalitní sýry a šunky.

Svačiny

  • Ovoce – na svačinu ideálně poslouží čerstvé, nakrájené ovoce. Další výhodou je možnost jej vzít s sebou do krabičky do kočárku na dopolední či vycházku.
  • Jogurt
  • Tvaroh s ovocem
  • Puding – vyvarujte se klasických pudingů z velkoobchodů za 3 koruny, raději zajděte do zdravé výživy.

Oběd

K obědu máte možností spoustu. Zhruba od roku je dítě způsobilé jíst to stejné jídlo, co vy, samozřejmě méně dochucené. Proto dbejte na to, abyste vařila pestrou stravu vám dospělým a bude spokojené i dítě. Maso nemusí být v jídelníčku nutně každý den, na druhou stranu jeho příjem nezanedbávejte. Za zmínku stojí polévky – husté zeleninové nebo krémové jsou dětmi oblíbené a zároveň zasytí

Večeře

  • Kaše – ovesná, krupičná, instantní. Samozřejmě nepodívejte v případě, že ji již dítě mělo k snídani.
  • Zdravé pečivo s pomazánkou nebo šunkou, sýrem a zeleninou
  • Polévka
  • Zbytky od oběda – rizoto, těstoviny, zapečené brambory, …

Při vaření se snažte být kreativní a zařazujte do svého repertoáru nova jídla. Pro inspiraci si přečtěte, které suroviny často maminky zařazují málo nebo vůbec – červená čočka a luštěniny obecně, krůtí maso, ryby, kuskus, batáty, cuketu, lilek, …

Někdy může být hodně náročné neustále vymýšlet, co vařit, ale na internetu najdete spoustu receptů, které vaši kuchyni oživí.

Více článků najdete na portálu mamci.cz

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na