Pustila jste se do boje proti přebytečným kilům, ale vaše váha se nechce dostat tam, kam vy potřebujete? Možná jíte tyhle pokrmy, které brání při hubnutí!

Glutamát – zabiják chutí i diet

Glutaman sodný, označován na potravinách jako E621 je velmi oblíbeným doplňkem snad ve všech potravinách, na které v obchodě narazíme. Obsahují ho například uzeniny, instantní jídla, konzervy i dochucovadla.

Glutamát je zvýrazňovač chuti. Co se už ale neříká, je to, že jeho konzumenti riskují obezitu! Mnoho studií potvrdilo, že lidé, používající při vaření dochucovadla, mají trojnásobně vyšší riziko nadváhy. Glutamát má dokonce přímý vliv na výskyt vysokého cholesterolu, astmatu, cukrovky a vysokého krevního tlaku.

Při výběru jídel se zaměřte na potraviny, které mají co nejjednodušší složení. Zvýrazňovače chuti zabíjí chuťové buňky, které se později budou bránit přirozeným chutím jednotlivých jídel. Proto se při vaření naučte používat místo umělých zvýrazňovačů chutí ty přírodní. Například chilli papričky obsahují kapsaicin – skvělá látka pro rychlejší spalování.

Pozor na nízkotučné potraviny

Moderní doba nahrává všemu, co je light. A to bohužel i u potravin. Potraviny zbavené tuků jsou však ošizeny o látky, které nám napomáhají vstřebávání vitaminů A, D, E a K, navíc zabraňují dalším tělesným pochodům.

Bavíme se samozřejmě o tucích, které jsou obsaženy v potravinách, jako jsou například sýry, tvarohy, jogurty apod. Naopak tuky, které mají vliv na vysoký cholesterol v krvi, je třeba naopak eliminovat.

Při výběru zdravého jídelníčku se zaměřte na ryby, sójové boby a lněná semínka. Běžný stolní olej vyměňte za olivový a kupované paštiky nahraďte domácími pomazánkami. Dobré je vynechat také tučné maso, uzeniny a cukrovinky či ztužené polevy.

Pozor na všudypřítomná umělá sladila

V dnešní době se s umělými sladidly setkáváme takřka ve všem sladkém. Mají sice nulovou kalorickou hodnotu, ale stimulují hlad a podporují chuť na sladké. Například nápoje bez cukru působí na mozek tak, aby chtěl více sladkého. Pokud už si nedokážete sklenku slazeného nápoje denně odpustit, dopřejte si potom alespoň sklenku čisté vody. V jogurtech umělá sladidla nahraďte čerstvým ovocem nebo müsli, do vody přidejte kapku citronové nebo limetkové šťávy s mátou. Pro dochucení můžete přidat trochu cukru.

Více článků najdete na portálu mamci.cz 

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na