Zdroj foto: envato.

Potraviny na stres: Jídlem proti stresu? Ano, i tak lze na stres zaútočit. Máme zde hned několik potravin na lepší psychickou pohodu.

Zdroj foto: envato.

Mandle

Také milujete mandle? Jestli patříte mezi příznivce mandlí, máte vyhráno – jsou totiž velmi zdravé a navíc pozitivně ovlivňují naši náladu! A pokud ne, tak je rozhodně vyzkoušejte a třeba si k nim najdete cestu. Pravidelná konzumace mandlí totiž pomáhá překonávat stres, úzkost a únavu. Mandle jsou také výbornou svačinou pro jedince s vyšším výkonem, protože dodávají tělu energii a vitalitu.

Zdroj foto: envato.

Třešně

Věděli jste, že třešně obsahují užitečné antioxidanty, o nichž se traduje, že přivádí pocit uvolnění a klidu? Kromě toho obsahují také hormon melatotin, který pomáhá zlepšit kvalitu spánku. Jejich čas sice ještě nepřišel, ale až budou, dopřejte si jich plné hrsti – kromě skvělé chuti uděláte i něco pro svou dobrou náladu.

Zdroj foto: envato.

Avokádo

Avokádo je velmi oblíbené pro svůj roztomilý vzhled a lahodnou chuť, toto exotické ovoce je však i velice zdravé. Skrývají se v něm zdraví prospěšné nenasycené mastné kyseliny a všechny esenciální aminokyseliny a také vitamín B6 a hořčík, jejichž kombinace podporuje produkci serotoninu v mozku. Dále obsahuje mnoho draslíku, který pomáhá snížit krevní tlak a také bojuje se stresem. To už je dostatečné množství důvodů k tomu, abyste uznali, že je fajn si ho pravidelně dopřávat, no ne? Avokádo si můžete připravit ve sladké i slané variantě – vyzkoušejte třeba lehký avokádový koláč nebo naopak naslano avokádovou pomazánku. Avokádo je skvělé i na plnění, můžete ho naplnit tím, co máte rádi. Já doporučuji naplnit jej tuňákovým salátem a ozdobit čerstvými bylinkami a kousky cherry rajčátek.

Zdroj foto: envato.

Dýňová semínka

Dýňová semínka jsou bohatá především na zinek, fosfor a vitamín E. Také obsahují vitaminy A, D, vitaminy skupiny B a minerály jako draslík, mangan a měď. Věděli jste, že 30 gramů semínek je 1/5 denní dávky hořčíku a draslíku? Vyplatí se vám tedy naučit se semínka dávat do svých jídel. Můžete je přihodit do kaše či jogurtu na snídani či svačinu a hodí se také do spousty hlavních jídel.

Zdroj foto: envato.

Špenát

Příznivých účinků špenátu je nespočet. Obsahuje vitaminy A, C a K, kyselinu listovou, posiluje imunitní systém, podporuje látkovou výměnu a hlavně účinně zahání stres a únavu. Jeho konzumací podpoříte dobrou psychickou pohodu a také funguje zázračně pro imunitu! Dopřávat si ho můžete na mnoho způsobů – jako přílohu ke knedlíkům, k masu, do salátů, na těstoviny, na pizzu… Fantazii se meze nekladou a špenátu není nikdy dost!

Zdroj foto: envato.

Losos

Losos je velmi oblíbená ryba a ne nadarmo! Nejen, že je losos chutný, ale obsahuje také mnoho zdraví prospěšných látek – bílkoviny, hořčík, železo a vitamíny skupiny B. Je také bohatá na omega-3 mastné kyseliny. Dále obsahuje aminokyselinu L-tryptofan, která podporuje tvorbu serotoninu v lidském těle a tím zlepšuje náladu. Stejně tak zlepšují náladu již zmíněné omega-3 mastné kyseliny, které navíc zlepšují kvalitu spánku.

Více článků najdete na portálu mamci.cz

Vložit komentář

Vložte prosím komentář!
Vložte zde prosím jméno