Zdroj foto: pixabay

Každé dítě potřebuje pravidelný stravovací režim, a to tím spíše když chodí do školy. Ačkoliv se nám to tak nemusí zdát, dítě ve škole potřebuje přísun energie, aby zvládlo učení i volný čas o přestávkách, tělocvik i češtinu atd. Jaké svačinky tedy dětem připravit?

Základní pyramida

Všichni známe základní pyramidu potravin. Ve spodních patrech jsou obiloviny, brambory, těstoviny a rýže, dále ovoce a zelenina, třetí patro tvoří mléčné výrobky, maso, ryby a drůbež, ve čtvrtém patře slané, sladké a tučné potraviny. Mezi sacharidy je významný rozdíl v tom, zda jsou to monosacharidy (energie se uvolňuje rychle, cukr, sladkosti), nebo polysacharidy (energie se uvolňuje postupně, brambory, těstoviny, rýže, obiloviny).

Barevnost

Zdroj foto: pixabay

Barevnost svačin není samoúčelná a neslouží jen k tomu, aby dítěti vizuálně svačina chutnala. Různé barvy ovoce a zeleniny v sobě skrývají různé vitamíny, a tak si můžete být jisti, že když dítě sní za den jedno červené, jedno žluté, jedno zelené a jedno modré/černé ovoce či zeleninu, bude mít všechny potřebné vitamíny.

Z čeho se má svačina skládat

Vycházet musíte z toho, aby se vám svačinka vešla do svačinové dózy, a také z toho, aby byla svačina dostatečně pestrá. Je tedy lepší dát do krabičky více různých druhů potravin, aby si dítě mohlo vybírat o přestávkách, co si dá. A mělo by mít na výběr z ovoce, zeleniny, něčeho slaného a nějaké sladké dobrůtky, kterou si může schovat na závěr, nebo třeba sníst po obědě v družině. Nezapomínejte na dostatek tekutin. Je-li dítě ve škole jen dopoledne, postačí jedna půllitrová láhev, na celý den jsou potřeba minimálně dvě takové láhve.

Nápady na svačinky

  1. chléb se sýrem a šunkou, jablko, mrkev, müsli tyčinka,
  2. tmavý toastový chléb s rybičkovou pomazánkou, krabička malin, okurka, sušenka,
  3. houska se salámem, mandarinka, paprika, domácí muffin,
  4. celozrnný rohlík se sýrem, krabička borůvek, rajče nebo pár cherry rajčátek, domácí buchta,
  5. domácí pizza, hruška, ředkvičky, piškoty.

Napište nám i vaše oblíbené svačinky!

Více článků najdete na portálu mamci.cz

 

Vložit komentář

Vložte prosím komentář!
Vložte zde prosím jméno