Všichni to známe – máme spoustu práce, hodně rozdělaných úkolů, ale neustále nás něco rozptyluje a přemáhá nás lenost.
V dnešním článku vám dám několik tipů, jak se stát efektivnějším a produktivnějším člověkem. Jak tedy být více produktivní?
Dělejte si přestávky
Lidé si často myslí, že když budou pracovat v kuse i několik hodin, tak budou více produktivní. Realita je však taková, že budou spíše více unavení a nesoustředění, čemuž následně odpovídá i kvalita odvedené práce. Ideální je si stanovit v průběhu práce přestávky, díky kterým vydržíte po celý den svěží a fit. Stačí i 10-15 minut každé asi dvě hodiny. Samozřejmě jen pokud jste pánem svého času a můžete si pauzy rozvrhnout podle vlastního uvážení.
Udržujte pořádek
A to zejména na svém pracovním stole a všeobecně ve svém pracovním prostoru. Když máte kolem sebe čistotu a pořádek, máte i čistou hlavu a méně podnětů k rozptylování.
Buďte vitální
Pečujte o své tělo a zdraví. Znamená to žít zdravým životním stylem a také si dopřávat dostatek spánku. Pokud tyto základní lidské potřeby nejsou uspokojeny, produktivita pochopitelně trpí. Ideální je spát 7-9 hodin, abyste se budili odpočatí a plní energie na úkoly, které nový den přináší.
Věnujte čas přípravě
Dostatečná příprava = méně stresu, více klidu, více času.
Příprava vám ulehčí život vždycky a to může se týkat čehokoli. Přemýšleli jste někdy, kolik času vám ušetří kupříkladu pouhá příprava oblečení na ráno, která proběhne už večer? Spousta úspěšných lidí tuto na první pohled prostoduchou radu velmi doporučuje, jakožto jeden z faktorů, který jim každodenně pomáhá k jejich úspěchu. Ráno už vstanou s čistou hlavou, nemusí se zabývat zbytečnostmi, zkrátka sáhnou po oblečení a jdou rovnou dělat něco produktivního.
I pokud vás čeká nějaký důležitý či méně důležitý projekt / přednáška / cokoli, příprava vykonaná s předstíhem se vám velmi vyplatí a čas do ní investovaný zúročí.
Plánujte
Plánování je tajemství úspěchu! Pokud jste organizační typ, máte vyhráno a pokud ne, tak být organizovaný je dovednost, která se dá velmi dobře naučit. A vyplatí se do toho ten čas investovat! Někdy je fajn se nechat unášet a být spontánní, ale pokud si chcete jít za svým cílem natvrdo, tak dobré plánování znamená zaručený úspěch! Pro začátek si můžete začít dělat seznam úkolů a naučit se je odškrtávat a dělat si tak ve svých povinnostech větší pořádek.
Určete si priority
Každému se někdy stane, že má opravdu frmol, spoustu restů a povinností a zkrátka nestíhá či neví, kde začít. V tomto případě je důležité si umět srovnat priority a následně postupovat od nejdůležitějšího až po úkoly, které tolik nespěchají.
Více článků najdete na portálu mamci.cz