Žijte podle svého menstruačního cyklu. Zdá se vám to nepravděpodobné? Ale ano, pokud budete žít v souladu s přirozeným cyklem ženy, který se mimochodem kryje s tím menstruačním, můžete si ušetřit mnoho trápení a problémů. Týká se to nejen osobních a pracovních vztahů, ale také cvičení, jídelníčku apod.

Menstruační cyklus

Menstruační cyklus má 4 fáze, které trvají cca 1 týden a pravidelně se střídají každý měsíc. Jistá nepravidelnost je samozřejmě možná, zejména u mladých dívek, které menstruovat teprve začínají, a pak také u žen v menopauze, a pozor: zcela jinak se bude chovat tělo v těhotenství. Ale ve všech ostatních obdobích, a že jich je mnohem více, se můžete řídit následujícími doporučeními.

  1. fáze – fáze menstruace

První fází se obvykle rozumí samotná menstruace, tedy odloučení vajíčka a jeho odchod spolu s menstruační krví z těla ženy. V této fázi můžete pociťovat křeče v břiše – zejména na začátku, zřejmě máte také špatnou pleť (akné) a splihlé vlasy (je potřeba je častěji mýt). V menstruační fázi se nedoporučuje náročné tělesné cvičení a už vůbec byste neměly posilovat břišní svaly. Pravděpodobně jste také citlivější na nachlazení, takže se vyhýbejte prochladnutí a návštěvám prostor, kde byste mohly „chytit“ nějaký ten bacil. Chutě během menstruace jsou také změněné a možná máte chuť spíše na slané než na sladké a nejspíš nebudete mít chuť na kávu. Mimochodem správný jídelníček během menstruace by měl obsahovat spíše ovoce a zeleninu, ořechy a semínka, ovocné a bylinné čaje.

  1. fáze – folikulární fáze

Ve druhé fázi vzrůstá v těle ženy hladina estrogenu a tvoří se nové vajíčko, které bude dozrávat. V této fázi máte největší chuť podávat fyzické výkony, můžete se směle pustit do cvičebního programu, bude lehčí jej zahájit, můžete posilovat (i břišní svaly). Zároveň ale nezapomínejte na důkladné zahřátí před cvičením a protažení po něm, protože se vzrůstající hladinou estrogenu jste také náchylnější ke zranění. Povahově jste vyrovnaná a můžete si sjednávat osobní i pracovní schůzky či pohovory.

  1. fáze – fáze ovulační

Vajíčko je zralé a tělo se připravuje na uhnízdění oplodněného vajíčka. Vy jste fyzicky i psychicky na vrcholu, můžete cvičit, dlouho vydržíte. Také máte největší chuť na milostné hrátky, protože vajíčko „chce“ být oplozeno. Máte nejkrásnější pleť a vlasy z celého cyklu a to vše dohromady z vás činí velmi svůdnou a přitažlivou ženu, čehož si všímají všichni muži bez rozdílu.

  1. fáze – luteální fáze

Je to poslední fáze, která trvá od ovulace do prvního dne další menstruace. Prasklý folikul nyní produkuje druhý ženský hormon – progesteron. V této fázi nebudete mít chuť na cvičení, a to z několika důvodů. Jednak se zvyšuje tělesná teplota, jednak můžete mít premenstruační syndrom (bolesti břicha a podbřišku, podrážděnost, přecitlivělost, vztahovačnost, zadržování vody v těle). Dále nejspíš pociťujete neobvyklé chutě, zejména na sacharidy. V důsledku toho přibíráte na váze, může to být v závislosti na vaší normální váze od 0,5 kg až po 2 kg. Tento příbytek se ale během menstruace zase upraví. V luteální fázi byste si neměly plánovat velké pracovní akce ani pracovní pohovory. Naopak se hodí odpočinkové aktivity a dostatek spánku.

Více článků najdete na portálu mamci.cz

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na