Také občas nevíte, co ke snídani, aby vás to zasytilo na celé dopoledne? Co dát ke snídani dětem, které se pak musí dlouhou dobu soustředit ve škole? Pak zkuste nejrůznější smoothies, protože na nich si nejen pochutnáte, ale i doplníte zásobu vitamínů a energie. A přitom jejich příprava není až tak složitá.

Co to je smoothie

Základní význam slova smoothie je mixovaný nápoj, v němž hlavní roli hraje ovoce a/nebo zelenina, avšak je možné přidat mnoho dalších volitelných surovin, jako je voda, mléko, jogurt, med, chia semínka, kakao…

Jak na to, aby vám smoothie zachutnalo

  • Za prvé si zvolte nejprve ovoce nebo zeleninu, které skutečně máte rádi.
  • Další podmínkou je, abyste s přípravou smoothie začali v den, kdy máte dostatek času, protože alespoň ze začátku bude potřeba se všechno naučit. Proto se hodí víkendy. Postupně si dopřávejte smoothies i další dny v týdnu.
  • V ideálním případě začněte konzumovat smoothies v jarním období, kdy je příroda nastavena na nový život, dny se prodlužují a i vaše tělo je připraveno na přísun vitamínů, potřebuje energii a může nastartovat i hubnoucí procesy. Pokud se chcete do smoothies pustit už v zimě, používejte ideálně ovoce a zeleninu z místní produkce, dobře uskladněnou (jablka, hrušky, mrkev). Vhodné je i mražené ovoce z vlastní zahrady nebo vlastního sběru (borůvky, jahody, maliny, ostružiny).

Pár tipů na skvělé smoothie

Aby se vám složení nápoje dobře pamatovalo, označili jsme všechna smoothie barvou (podle ovoce).

  1. Žluté smoothie – na toto smoothie budete potřebovat: 1 mango, 1 pomeranč, 2 mandarinky, 1 lžíci citronové šťávy, 1 lžíci medu a 2 lžíce bílého jogurtu. Nejdřív rozmixujte ovoce, pak přidejte med a jogurt. Podávejte ihned.
  2. Oranžové smoothie – připravte si: 1 mrkev, 1 pomeranč, 1 banán a hrst ovesných vloček, vše rozmixujte a ihned podávejte. V lednici vydrží do druhého dne.
  3. Červené smoothie – budete potřebovat: hrst čerstvých nebo mražených jahod, hrst čerstvých nebo mražených malin, 1 jablko, 3 lžíce bílého jogurtu a lžičku chia semínek.
  4. Fialové smoothie – na toto smoothie je potřeba: hrst čerstvých nebo mražených borůvek, hrst čerstvých nebo mražených ostružin, 1 banán, asi 100 ml mléka, hrst ovesných vloček.
  5. Zelené smoothie – hodí se připravit z: 1 avokáda, 1 kiwi, 2 hrstí baby špenátu a špetky strouhaného zázvoru. Je to přímo vitamínová bomba v době nejrůznějších viróz a chřipek.

Více článků najdete na portálu mamci.cz

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na