Dýně – mnohé z nás při slově dýně napadne spíše vydlabaná grimasa, jakožto symbol amerického Halloweenu, ale byla by škoda skončit jen u tohoto. Dýně má totiž skvělé využití i v kuchyni a nejen, že recepty z ní jsou nebezpečně dobré, ale také zdravé. Dýně totiž obsahují provitamin A, vitaminy skupiny B, vápník, hořčík, draslík, železo, fosfor a zinek. Ale dost už nudné teorie, v tomto článku vám přináším další chutný dýňový recept, kterým svoje blízké můžete potěšit na oběd i večeři.

Lehký salát s grilovanou dýní

Na tento salát si připravte: 1 menší cuketu, 1/2 menší dýně (hokkaido), 100g quinoy, 80g pečené řepy, 80g kozího sýra, polévkovou lžíci vinného octa, olivový olej dle potřeby a z koření si připravte sůl, pepř a petrželku na ozdobu.

Quinou nejprve propláchneme vodou a následně vaříme v osolené vodě asi 10 minut. Uvařenou quinou zcedíme a dáme stranou. Dýni nakrájíme na kostičky a cuketu na podélné plátky a obě lehce posolíme a následně potřeme olivovým olejem. Na rozpálené grilovací pánvi dýni i cuketu z obou stran opečeme. Nyní si nakrájíme pečenou řepu a nastrouháme nebo jen rozdrobíme kozí sýr. Teď přichází finální úprava – na talíř dáme quinou, na ni dáme grilovanou dýni, cuketu i pečenou řepu, posypeme to sýrem a zakápneme vynným octem.

Více článků najdete na portálu mamci.cz

1
Komentujte

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
Recent comment authors
  Subscribe  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
trackback

[…] Hokaido lze jíst i se slupkou, je ale potřeba ji tepelně upravit, potom teprve změkne. Semena se odstraňují před vařením, ale můžete je také využít. Dýně má jemnou, oříškovou chuť, nesmí se ale rozvařit. Můžete ji využít do polévek, omáček, buchet, nádivek, marmelád. Zkuste ji zapéct do různých jídel (např. rizoto), využít jako hlavní jídlo nebo přílohu. […]