O koronaviru se mluví stále častěji a skloňujeme ho ve všech pádech. Změní ale koronavirus i české školství k lepšímu? Doufejme, že ano. My jako rodiče bychom na to měli také upozorňovat, aby zase nezůstalo jen u slov.
Co by se mohlo zlepšit, až žáci opět usednou do lavic
V mnoha školách najeli učitelé na online výuku, využívají videokonference, Google Classroom a další nástroje. Tady by nejlepší bylo, kdyby tyto nástroje byly využívány i nadále, i když budou děti chodit normálně do školy. A proč?
Videokonference
Videokonferenci může využívat učitel například tehdy, kdyby byl sám nemocný, ale chtěl by se spojit s dětmi ve škole nebo i doma. Mohl by jim leccos předat a vysvětlit, děti se mohou ptát. Samozřejmě podmínkou je, aby všechny děti měly počítač a připojení k internetu.
Google Classroom
Učebny založené na Googlu by také neměly přijít v zapomnění. Dají se do nich dávat úkoly pro děti, které jsou nemocné, nebo pro děti, které mají individuální vzdělávací plán. Stejně tak tam mohou být úkoly navíc pro děti nadané, anebo procvičovací úkoly pro děti, které jsou v některém předmětu slabší.
Prezentace
Děti se naučily dělat si powerpointové prezentace prakticky do všech předmětů. To není na škodu, taková dovednost se jim bude hodit i v zaměstnání. Bylo by dobré, kdyby v každé třídě byl moderní počítač a promítací zařízení, aby děti mohly powerpointové prezentace používat běžně ve škole na své projekty, které se dříve malovaly a psaly rukou prakticky na koleně.
Otázkou ovšem je, jak se k celé situaci postaví Ministerstvo školství a také jednotlivé školy.
Více článků najdete na portálu mamci.cz
Clanek o nicem, ale scela souhlasim se zmenou ve skolstvi. Nynejsi postupy vyuky a hodnoceni jsou v dnesni dobe naprosto neprijatelne a neefektivni. Titul humanitnich oboru si lehce koupite ,maturitu take, protoze to nikdo nekontroluje. Pc gramotnost u deti konci spustenim jejich oblibene hry a u ucitelu nalezenim spousteciho tlacitka.