Zdroj foto: envato

Možná už jste také slyšela o zázraku zvaném keto dieta. Propaguje ji totiž nejen řada hvězdných celebrit, ale také známí sportovci a mnoho dalších. Na oblíbenosti nabrala velmi rychle díky jejímu rychlému fungování a bleskovému výsledku. Keto dieta má způsobit rychlou ztrátu tuku, má být lékaři ověřená a doporučená a zároveň při ní člověk nehladoví. To zní, jako utopie, že? V dnešním článku si přiblížíme, o co vlastně jde a zda je keto dieta vhodná i pro vás.

Co je keto dieta a jak funguje?

Je založena na vědecky ověřeném faktu a to: Jakmile tělo nemá dostatek krevního cukru, tak sahá do vlastních tukových zásob. V játrech začne produkovat z mastných kyselin takzvané ketony, které slouží jako zdroj energie, a proto se tento přirozený stav nazývá ketóza.

K dosažení stavu ketózy je třeba snížit podíl sacharidů v jídelníčku na naprosté minimum – tedy maximálně 50 gramů za den. Tento deficit sacharidů je potřeba doplnit zdravými tuky a bílkovinami. Přibližně po dvou dnech se tělo dostane do ono stavu – ketózy. Jak to poznáte? Bezpečně díky testu pocity, který je k zakoupení v lékárně.

Co můžete jíst při keto dietě

Mezi vhodná jídla patří: maso, ryby a mořské plody, vejce, sýry a zeleninakvěták, zelí, avokádo, brokolice, cuketa, špenát, chřest, kale, zelené fazole a růžičková kapusta. Dále jsou vhodné ořechy (pekanové, para nebo macadamové).

Co nejíst při keto dietě

Jak už jsme si vysvětlili výše, při keto dietě je zakázán cukr. Dále se nekonzumuje mléko, bílá rýže, brambory, bílá mouka, pečivo (z bílé mouky a sladké), těstoviny, některé druhy ovoce (banány, hroznové víno), některé druhy zeleniny (mrkev, brambory) a alkohol.

Zdroj foto: envato

Výhody keto diety

Tato dieta je skvělá pro všechny, co potřebují zhubnout, protože kila jdou skutečně dolů a to i poměrně rychle.

Hlavní výhodou a příčinou hubnutí je, že ketony potlačují pocit hladu a bílkoviny zase zaženou chuť na sladké.

Nevýhody keto diety

Ketóza je ve své podstatě stav nouze. Ačkoli je to účinná dieta, nehodí se pro každého. Tomuto směru stravování by se měly rozhodně vyhnout těhotné a kojící ženy, lidé s cukrovkou nebo lidé, které mají srdeční potíže.

Hrozí jojo efekt. To však hrozí u každé diety, při které trvale nezměníte alespoň některé stravovací návyky. Je logické, že se při přechodu na běžné návyky opět přibírá.

Jestliže si vaříte sami, budete muset hodně plánovat dopředu a celkově si na jídlo velmi myslet. Existují ale i jiné možnosti. Existují keto přípravky v prášku, díky kterým vám odpadnou starosti s nákupy a s vymýšlením jídelníčku.

V prvních dnech od počátku diety se někdy objevuje únava, nesoustředěnost či zažívací potíže, než si tělo zvykne na nový režim.

Více článků najdete na portálu mamci.cz

Vložit komentář

Vložte prosím komentář!
Vložte zde prosím jméno