• Kdykoli můžete, choďte pěšky

Zdá se to jako klišé, ale pokud se skutečně budete snažit všude chodit pěšky, zařadíte do svého denního režimu mnohonásobně více pohybu a hubnutí bude lehčí. Tento návyk můžete praktikovat ve zcela běžných situacích. Například v budově, kde bydlíte nebo pracujete máte většinou na vybranou: jít po schodech nebo jet výtahem. Zkuste nyní zásadně chodit jen po schodech. Další typickou situací je, když se v centru města potřebujete dostat z jedné zastávky na druhou. Místo abyste jednu zastávku jezdila MHD, zkuste jí dojít pěšky.

  • Přestaňte pít slazené nápoje

Pokud byste ve svém jídelníčku měla provést jednu změnu, pak vysaďte slazené nápoje. Ve slazených nápojích bývá téměř stejné množství kalorií, jako v obědové porci jídla. Jako „bonus“ v nich také bývá obsaženo více cukru než v jednom kousku dortu. Cukr je návykový, ve všech svých podobách. Důležité je začít, uvidíte, že za pár týdnů si zvyknete na to pít čistou vodu nebo neslazený čaj.

  • Zařaďte do jídelníčku jedno veganské nebo vegetariánské jídlo denně

Tím samozřejmě nemyslím veganský nebo vegetariánský burger, ale zdravá jídla, jejichž základem je dostatek zeleniny a kvalitní sacharidy. Maso i mléčné výrobky zatěžují trávicí systém, zkuste tedy svým střevům čas od času ulevit.

  • Nahraďte nezdravá jídla zdravými alternativami

V dnešní době už se veškeré nezdravé produkty dají nahradit těmi zdravými. Trh přímo překypuje různými zdravými alternativami, které chutnají stejně dobře. Zkuste tedy příště sladit medem, a ne cukrem a místo bílé mouky použijte celozrnnou. Uvidíte, jak rychle si na tuto změnu zvyknete.

Více článků najdete na portálu mamci.cz

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na