Odpovězte si na otázku, co přesně ve vašem životě potřebuje organizaci. Možná jste si odpověděli, že všechno, ale lepší je postupovat pomalu a nesnažit se měnit vše naráz. Najděte tedy své největší slabiny a mezery a od nich začněte. Jak si lépe zorganizovat čas?

Používejte diář

Možná jste doposud diář nepoužívali, protože jste měli dojem, že nejste natolik zaneprázdění a tím pádem byste ho nevyužili. Omyl. I to „málo“, co máte v plánu, se dá lehce zapomenout či jinak zanedbat. Díky diáři těmto potížím předejdete.

Až si budete diář poctivě vést už nějakou dobu, budete moci lépe zmapovat, jak přibližně vypadá váš klasický denní / týdenní / měsíční program. Když své aktivity uvidíte černé na bílém, budete se v nich přirozeně lépe orientovat a dost možná díky tomu dostanete nápad, jak své trávení času ještě zlepšit a zefektivnit.

Seznam úkolů

Své úkoly si zapište jasně a konkrétně. Pokud si poznamenáte např. „Začít více cvičit“, tak je dost možné, že se k tomu reálně nedokopete. Namísto toho si napište „Dnes odpoledne 30 minut běhu a 30 minut posilování“. Konkrétně, jasně, důrazně. To, co chcete udělat, bude mít srozumitelnější podobu a tím pádem větší důraz.

Stop prokrastinaci

To je asi nejtěžší úkol na cestě k větší organizovanosti a efektivitě. Pomůže vám především trénovat silnou vůli a neodkládat své úkoly na později. Mnohdy se totiž z „na později“ lehce stane „na neurčito“. Pokud tedy stojíte před úkolem, který vám zabere sotva pár minut, udělejte to hned. Často nás právě tyto malé úkoly svádí k prokrastinaci, protože si říkáme, že je to jednoduché a tak to potom zvládneme levou zadní. Jenže problém nastává, když se těch malých úkolů najednou nakupí více… V boji s prokrastinací vám také pomůže odstranit veškeré zdroje rozptýlení – mobil, televize a další…

Vše má mít své místo

Pokud máte chaos ve svém domově a ve svých věcech, pravděpodobně se cítíte chaoticky i uvnitř sebe. Následkem toho vám pak vše trvá déle, nestíháte plnit své pracovní povinnosti a už vůbec nezvládáte postupovat nějak efektivně. Tím, že bude mít každá věc své místo, si ušetříte velkou spoustu času! S udržováním pořádku jde ruku v ruce zbavování se věcí, které už nepotřebujete. Ale které to jsou? Proberte se vším, co způsobuje nepořádek a objektivně zhodnoťte, zda danou věc ve svém životě nepotřebujete. K rozhodnutí, zda nechat či vyhodit, vám pomůže klást si otázky jako: „Kdy naposledy jsem to použil?“ nebo „Může mi to být ještě někdy v budoucnu užitečné?“

Všeho, co jste už 2 roky neměli v ruce, nelíbí se vám to nebo to pravděpodobně už nikdy nebudete potřebovat, se nemilosrdně zbavte.

Více článků najdete na portálu mamci.cz

Vložit komentář

Vložte prosím komentář!
Vložte zde prosím jméno