Chia semínka se řadí mezi zázračné superpotraviny. Obsahují velké množství minerálů, vápníku, antioxidantů a omega-3 nenasycených mastných kyselin. Jak správně Chia semínka jíst a do čeho je přidávat?

Chia semínka jako součást běžného jídelníčku

Chia semínka jsou poslední roky považována za jedny z nejlepších semínek na světě. Dostaly nálepku superpotraviny a výživoví poradci se je snaží zakombinovat do většiny jídel. Není divu, když obsahují všechny pro tělo důležité látky, zamezující výskyt civilizačních a psychických problémů. Zpestřete si jídelníček těmito zázračnými semínky a udělejte krok k lepšímu stravovacímu návyku, nesoucí nálepku vyvážená a zdravá strava.

Odkud se chia semínka berou?

Chia semínka jsou plodinou šalvěje hispánské. Jejich energetické účinky jsou známé už od aztécké říše. Obsahují velké množství vitamínů, vápníku, minerálů, jsou přirozeným zdrojem antioxidantům a omega 3 mastných kyselin. Skvěle se hodí při redukci váhy, ale také jako přirozená očista organismu nebo jako přírodní doplněk stravy. Chia semínka mají blahodárný vliv jako prevence před nejčastějšími civilizačními chorobami, snižují vysoký krevní tlak, cholesterol, zamezují výskyt rakovinových buněk v těle apod.

Chia semínka mají také skvělý vliv na stabilizaci krevního cukru, v přírodní medicíně se používají při léčbě cukrovky. Tělu navíc pomáhají uvolňovat energii postupně a snižují pocit hladu. Skvěle se hodí jako další přísada do salátů. Díky vysokému množství vlákniny rychle nastoupí pocit nasycení a navíc pozitivně ovlivňují správné zažívání.

Chia semínka se hodí pro sportovce

Ať už se řadíte mezi vrcholové nebo rekreační sportovce, jedno máte společné. Chia semínka jsou skvělou prevencí pro všechny, kteří vydávají více energie. Působí skvěle při hospodaření s tekutinami v těle během sportovní zátěže a jsou dobrým zdrojem bílkovin pro růst svalové hmoty. Pokud se chystáte na podzim zapsat se do fitness, poradíme vám, jak chia semínka chutně zakombinovat do svého jídelníčku:

Puding z Chia semínek jako chutná svačinka do práce

Až si budete připravovat svačinu do práce, pak si udělejte netradiční pochoutku v podobě 3 lžic chia semínek, hrnu mléka, lžičky medu a trochu vanilky. Vše smíchejte a dejte na noc do lednice. Ráno směs promíchejte a dozdobte vaším oblíbeným ovocem, kousky hořké čokolády nebo třeba oříšky.

Dobrá šťáva před sportovním výkonem

Než se pustíte šlápnout do pedálů nebo vyběhnout do podzimního parku, pak si dejte tento lahodný energetický drink, složený z 250 mililitrů vody, šťávou z citronu, lžičky cukru a 2 lžičkami chia semínek. Po 20 minutách v chladničce můžete nápoj vypít.

Oblíbené palačinky trochu jinak

Chia palačinky si zamilujete stejně rychle, jako ty obyčejné. K přípravě budete potřebovat 400 gramů hladké mouky, 50 gramů másla, 3 vajíčka, 250 mililitrů mléka, 40 gramů medu a špetku soli. Vše dobře promícháte a na rozpálený olej v pánvi přihodíte hrst chia semínek, které následně rovnoměrně zalijete těstem. Opečenou palačinku zdobíte dle vaší chuti marmeládou, čokoládou nebo omáčkou z ovoce.

Do mísy dejte 400 g mouky, 3 vejce, 50 g másla, 250 ml mléka, 40 g medu a sůl, vše promíchejte. Rozpalte olej na pánvi, přihoďte hrst chia semínek a zalijte těstem. Opečenou palačinku potřete medem, můžete na ni přidat ovoce a posypat ji ořechy.

Více článků najdete na portálu mamci.cz 

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na