Kousek dortu na narozeniny, zmrzlina v horkých letních dnech, křehké cukrové o Vánocích a další sladkosti… Kdo si bez toho dokáže představit život? Věřím, že příležitostně a s mírou si zamlsat nikoho nezabije. Ale co když se kus dortu nestane narozeninovým rituálem, nýbrž každodenní rutinou? V takovou chvíli bychom se nad sebou měli zamyslet a začít se svojí závislostí něco dělat.

Nejen zdravotní důvody nás nutí se sebou něco dělat. Pokud se snažíte zlepšit nebo si udržet figuru, přehnaná láska ke sladkému se s tím také skloubit nedá.

V tomto článku si povíme 4 tipy, jak odolat chuti na sladké.

Jezte správně, pravidelně a nehladovte!

Dbejte na správný a vyvážený jídelníček. Pokud budete mít dostatek potřebných vitaminů a živin, chuť na sladké by měla polevit. Také se snažte jíst pravidelně a nikdy nemít hlad. To nejhorší, co můžete udělat, je celý den nejíst a pak přijít domů a sníst vše, co vám přijde pod ruku.

 Nezakazujte si mlsat!

Protože zakázané ovoce chutná nejlépe. Spíše si dejte pravidlo, že když už mlsat, tak zdravě. Když vás honí mlsná, místo po čokoládovém dortu sáhněte po ovoci. Banán, jablko, nebo třeba jahody jsou přece také sladké, ne? Někomu na zahnání mlsné mohou pomoci i oříšky. Pokud si přece jen nedokážete odpustit čokoládu, tak dejte před přeslazenými značkami raději přednost kvalitní hořké čokoládě. A místo spořádání celé tabulky naráz si dejte jen pár kostiček. Čokoláda s vysokým procentem kakaa má natolik výraznou chuť, že vám pár kostiček bude bohatě stačit.

 Nenakupujte hladoví!

Kdykoli jdu nakupovat hladová, tak naházím do nákupního košíku vše přeslazené, co potkám po cestě. Naopak s plným žaludkem nakupuji jen to, co skutečně potřebuji a čokolády obcházím obloukem, protože na ně v moment, kdy jsem sytá, nemám pomyšlení. Zkuste to také! Jak nejlépe skoncovat s ládováním sladkostí? Nemít je doma!

 Nezajídejte stres!

Pokud vám rodiče v dětství dávali sladkosti, jako útěchu, je možné, že tyto tendence máte i nyní v dospělosti. Zajídat stres čokoládou je ale cesta do pekla. Najděte si jiné způsoby, jak se potěšit. Ve stresových situací pojídání čokolády nahraďte jinou příjemnou činností. Co takhle raději procházka se psem, horká vana nebo posezení u oblíbeného seriálu?

Více článků najdete na portálu mamci.cz 

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na