Pokud čekáte nějaké nové oslňující recepty, tak předem upozorňuji, že tento článek není pro vás. Je však věnovaný všem zoufalým matkám, které nestihly uvařit, a momentálně stojí před hlady rozběsněnou rodinou. Nebojte se, jde prostě o klasické nouzovky, které umí zpaměti každá z nás, sesbírané v jeden kompaktní celek inspirace jak pro prázdná břicha, tak pro vaření z minima surovin. Drahé dámy, rychlá jídla jsou tu a jdeme na to!

  1. Špagety

Vděčné, rychlé. Špagety doporučuji mít doma vždy. Něco na ně už najdete, ať už půjde o boloňskou omáčku z konzervy, pár rajčat a kousků klobásy osmažené na cibulce nebo prostě jen o kečup. Děti budou vděčné a manžel to přežije.

  1. Kuskus s čímkoliv

Prakticky se jedná o takové špagety bez nutnosti je vařit. Kuskus zalijete a něco do něj naházíte. Ideálně nakrájenou zeleninu, možno i mraženou rozvařenou, pro děti se dá pojmout klidně i nasladko.

  1. Hemenex

Dal by se definovat spíše jako lepší večeře než horší oběd, ale pokud na vás z lednice kouká jen pár vajec a zbytek šunky, která stejně zítra projde, nebojte se z hemenexu udělat oběd roku. Jestli vám přijde příliš ubohý, může mu předcházet polévka ze sáčku (biomaminky, nekamenujte, jde o výjimečnou situaci).

  1. Párky či volské oko

Když k nim naservírujete místo chleba brambory, můžete je vydávat za pokrokový oběd.

  1. Buchtičky s krémem

Nene, nemyslím tím domácí pečené buchtičky a složitě vyráběný krém. Prostě udělejte vanilkový puding a zalijte jím nakrájené kousky jakéhokoliv bílého pečiva, které doma najdete. Chutná to skoro stejně.

  1. Bramborový guláš

Doba přípravy se stupňuje, jsme na nějakých 20 minutách, každopádně s chlebem stojí fakt za to. Zasytí, potěší.

  1. Palačinky

Pokud jich děláte jako pro regiment, mohou také chvilku trvat, ale výhodou je, že potřebujete tři suroviny a něco na to. Děti navíc zbožňují palačinky natolik, že vám možná budou ochotny i pomoct!

  1. Pizza

Buď si můžete poklást listové těsto tím, co dům dá, nebo prostě hrdě vytáhnout ty mražené pizzy z mrazáku, protože právě teď přišel jejich čas.

  1. Rybí prsty

Ideální. Máte pocit, že jíte takový rybí řízek, trvá to i s uvařením brambor 20 minut a ještě se můžete chlácholit pocitem, že konzumujete něco zdravého, protože když se to přece jmenuje rybí prsty, tak ryba musela aspoň plout okolo.

  1. Zeleninová polévka s chlebem

Zapojte manžela a děti do krájení zeleniny (pokud nemáte energii ani na to, vytáhněte tu mraženou) a ukuchtěte hustou, sytou zeleninovou polévku. K ní zajistěte dostatečné množství chleba a hurá, břicha vaší rodiny jsou zasycena.

A teď už mi nezbývá vám popřát nic jiného než dobrou chuť a šťastné strávníky.

Více článků najdete na portálu mamci.cz

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na