Děsíte se toho okamžiku, kdy se ráno postavíte na váhu a to číslo je pořád větší a větší? Jak je to možné? Vždyť nejím moc – ale jak jíte? Myslely jste na to? Lze zdravě hubnout?

Pořád se trápíte s tím, jak si máte udržet svou vysněnou postavu, kterou právě máte a o kterou byste nechtěly přijít? Tak už se netrapte, vždyť je to tak jednoduché.

Cvičení, diety – dosáhnete jimi samozřejmě kýženého výsledku, ale za jakou cenu? Za cenu toho, že nastoupí ten obávaný, neodbytný a zlý jo-jo efekt? Tak na něj zapomeňte a řiďte se našimi radami.

  • Nejez vše!

Pokud nejíš doma, kde si můžeš regulovat množství jídla na talíři, tak si dej pozor na to, kolik toho sníš. Prostě se řiď pravidlem, že vždy z daného jídla něco necháš. A ten kus bude právě té nejvíce kalorické části jídla, které se ti na talíř dostane. Ale na obloze se nešetři, tu sněz vždy celou.

  • Libové masíčko

Vyvaruj se tučných bůčků či jiným prorostlým masům a jez pouze libové maso, které není tak kaloricky náročné. Jedná se tedy především o drůbeží maso, ryby a zvěřinu. Ale pozor na kalorické části i těchto druhů mas. Nejez kůži z kuřete či jiné kusy tuků, které na svém mase objevíš.

  • Polévky

Děj si před každým hlavním chodem, pokud je tedy možno, polévku. Polévky nejsou příliš kalorické, zasytí nám žaludek a my už tím pádem nebudeme mít potřebu se “naládovat” dalšího chodu. Ale i polévky můžou být zrádné – nedoporučují se polévky krémové a plné smetany, ale naopak lehké zeleninové vývary či rajčatové polévky.

  • Máslo a sýr? NE!

Máslo či margarín je čistá kalorie, protože se skládá prakticky jenom z tuku. Raději si nachystej nějakou zdravou, například tvarohovou pomazánku z nízkotučného tvarohu. To samé platí i u sýra. Většina z nich jsou čisté kalorie. Ano, jsou sice lahodné a všichni je máme rádi, ale ta tučnost! Vybírej si sýry, které mají maximálně 30 procent tuku v sušině, jako eidam, gouda či lučina.

  • Je důležité se soustředit

Jídlo se nesmí jíst ve spěchu. Vzpomínáte si? To už nám přece říkávaly naše babičky. A věděly proč. Pokud se na jídlo dostatečně soustředíme, jíme v klidu, nikam nespěcháme a věnujeme se pouze tomu, co si právě dáváme do pusy, naše těl to jednodušeji stráví a nesníme toho tolik, kolik bychom snědli ve spěchu. Takže – dlouze žvýkat každé sousto a máš zčásti vyhráno.

Tohle je jen pár rad, jak účinně vyzrát na hubnutí – ale jejich dodržováním určitě nic nepokazíte a s výsledkem budete určitě spokojena.

Více článků najdete na portálu mamci.cz

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na