Zdroj foto: pixabay

Negativní myšlenky čas od času dostihnou každého z nás. Někdo se s nimi vyrovnává lépe, jiný hůře. Když ale budete vědět, jak na to, poradíte si s černými myšlenkami daleko lépe.

  • Soustředit se na všechno dobré

Jestliže vás přepadnou negativní myšlenky (Jsem tlustá. Jsem ošklivá. Jsem hloupá. Nedaří se mi. Vyhodili mě z práce.), ihned si představte všechno to dobré, pěkné a kladné, co o sobě můžete říci: Mám hezké oči, zuby, vlasy… Jsem dobrá v matematice… Moje práce mě baví…

  • Sepište si negativní myšlenky

Když si něco napíšeme, obvykle se to vytratí z naší mysli. Proto si třeba sepisujeme třeba seznam na nákup, abychom na to nemuseli stále myslet. A tak si sepište i svoje negativní myšlenky. Můžete si seznam uložit do šuplíku a přestat na ně myslet. Prostě je máte zaznamenané, a díky tomu vás již nebudou obtěžovat ve vaší mysli. Časem se k nim můžete i vrátit a napsat k nim odpovídající varianty, které vás napadají nyní.

Zdroj foto: pixabay
  • Mluvte o nich s přáteli

Další možností, jak se zbavit černých myšlenek, je mluvit o nich s přáteli. Někomu pomáhá už jen to, že se vypovídá. Navíc přátelé vám mohou pomoci najít cestu z bludného kruhu myšlenek. Mohou vám také poradit, co s tím problémem můžete dělat. A možná se najde i přítel, který měl nebo má stejný problém, a jeho náhled na celou věc vám může velmi pomoci.

  • Přestaňte sledovat, co si o vás myslí nebo říkají jiní lidé

Mnoho z nás stále sleduje to, jak působíme na druhé lidi. Sledujeme, jak se na nás dívají, co o nás říkají. Ale vězte, že jen „hloupým a ošklivým nikdo nezávidí a nikdo je nepomlouvá“. Tak se s tím přestaňte zaobírat a raději se věnujte tomu, čeho chcete dosáhnout. Ať si ostatní také hledí svého, jistě mají spoustu svých starostí atd.

Více článků najdete na portálu mamci.cz

Vložit komentář

Vložte prosím komentář!
Vložte zde prosím jméno