Reklamovat zboží asi nebaví nikoho, nicméně pokud jste si koupili drahý přístroj a on nefunguje, pak vám asi nic jiného nezbyde. My vám poradíme, jak při reklamaci postupovat, co si nenechat líbit a jak může být reklamace vyřízena.
Kdy se vyplatí reklamovat
Reklamovat se vyplatí všechny dražší přístroje, spotřebiče a další zboží, které vykazuje nějaké vady a které nemůžete svépomocí odstranit nebo opravit. Naopak nevyplatí se reklamovat levné věci, věci pořízené z druhé druhy a také věci prodávané se slevou právě pro to, že mají nějakou vadu.
Jak se obrátit s reklamací na prodávajícího
Na prodávajícího se můžete obrátit s reklamací:
- v prodejně, kde jste zboží koupili, popř. v kterékoliv prodejně sítě obchodu,
- telefonicky,
- e-mailem,
- dopisem – nejlépe doporučeným.
Co při reklamaci uvést a jak se prokázat
Při reklamaci byste měli uvést vadu zboží a je nutné se prokázat účtenkou či jiný daňovým dokladem, nebo alespoň výpisem z účtu při platbě platební kartou.
Co je reklamační protokol
Reklamační protokol je listina, kterou vám vystaví prodejce, pokud vaši reklamaci přijme. Měl by obsahovat přesné datum přijetí reklamace, způsob vyřízení reklamace (oprava zboží, náhrada za bezvadné zboží, vrácení peněz) a popis stavu zboží v době uplatnění reklamace. Reklamační lhůta je 30 dní od data uplatnění reklamace.
Náklady reklamace
Náklady reklamace nese vždy prodávající. Pokud vám tedy opravené nebo nové zboží zasílá poštou nebo zásilkovou službou, nesmí vám jej poslat v žádném případě na dobírku.
Více článků najdete na portálu mamci.cz