Trápí vás poporodní kila a nemáte dostatek času na hodinové lekce? I desetiminutové cvičení vám pomůže získat si skvělou postavu!

Jak získat po porodu svou postavu

Přišla jste z porodnice a jediné, co vám aktuálně sedí, jsou těhotenské šaty? Je jasné, že každá maminka se chce co nejrychleji dostat na svou původní váhu. Při kojení však hodně záleží na stravě, aby miminko nebylo ošizeno o důležité vitaminy, které potřebuje pro svůj zdravý vývoj a růst. Jak cvičit, abyste efektivně hubla za co nejkratší dobu a získala si tak zpět svou pevnou a krásnou postavu, vám poradíme v několika krocích.

Nasazení diety při kojení

Kojení je samo o sobě velice energeticky náročné. Ne nadarmo se říká, že kojit je důležité jak pro miminko, tak pro maminku. Kojte, co nejdéle to půjde. Jde o přirozenou a nejefektivnější dietu vůbec.

Při rychlé snaze hubnutí se do organismu a tedy i do mateřského mléka dostávají škodlivé látky, které jsou obsaženy v tukových tkáních. Proto se maminkám doporučuje hubnout maximálně dvě kila měsíčně. Ideálním způsobem, jak zrychlit hubnutí, je omezit sladké a tučné na minimum a do jídelníčku zařadit co nejvíce ovoce a zeleniny. Vláknina vás zasytí a do těla dostanete přirozenou cestou více vitaminů, které vaše tělo aktuálně hodně potřebuje.

V prvních týdnech se nedoporučuje konzumovat velké množství luštěnin, tmavé pečivo a další nadýmavé potraviny, které by miminku nedělalo dobře. Rychlé hubnutí není doporučováno po porodu ani maminkám, které nekojí. Vaše tělo se potřebuje zregenerovat. Proto vsaďte na vyváženou stravu, díky které dostanete do těla dostatek živin.

Jak cvičit v době kojení

Po porodu se vyhněte agresivnímu stylu cvičení. Při náročném tréninku se totiž do svalů uvolňuje kyselina mléčná, která se objeví i v mateřském mléce, které nemusí pak miminku chutnat. Zaměřte se těsně po porodu na kardio aktivity. Nejvhodnějším a nejpříjemnějším způsobem, jak se dostat do pohybu, je chůze. Vyrazte proto s miminkem do parku nebo do přírody. Koncem šestinedělí můžete začít s plaváním, pilates a aqua aerobikem.

Jak zformovat po porodu břicho

Největším problémem pro řadu maminek je po porodu vzhled jejich bříška. Jak docílit krásného tvaru, když vám chybí dostatek energie? Ideální variantou je návštěva fyzioterapeutky, která profesionálně zhodnotí stav vaší postavy a na základě vypracované studie připraví cviky, vhodné přímo pro vaši postavu. Každá žena má po porodu trochu jinak vypadající svaly a vazivo. Některé ženy dokonce trápí bolesti zad a inkontinence. Cviky pro vaše konkrétní problémy je proto vhodné vyřešit zcela individuálním způsobem. Obvykle to bývají tři až čtyři cviky, které se cvičí maximálně deset minut denně.

Jak a kdy začít posilovat břišní svaly

Pokud se rozhodnete cvičit sama doma, rozhodně se těsně po porodu nepouštějte do cvičení sklapovaček, sedů a lehů nebo dalších cviků, určených přímo pro břišní sval. Tělo se nejdříve musí po porodu samo upravit, přímé cviky byste si způsobila rozestup břišního svalu a bříško by vypadalo paradoxně hůře. Břišní sval se může cvičit až po třech měsících po porodu, podle rad fyzioterapeutů raději ještě po delší době. Abyste měla hezké bříško, je nutné zaktivovat pánevní dno a vnitřní břišní svaly. To většinou trvá půl roku i rok od zahájení cvičení.

 Kdy začít zpevňovat svaly pánevního dna

Svalstvo v oblasti pánevního dna je dobré začít posilovat na rozdíl od břišního svalu hned od prvního dne po porodu. Svalstvo pánevního dna má totiž podpůrnou funkci pro orgány ve spodní části pánve, jako je močový měchýř, děloha a střeva. Proto je důležité, pro jejich správnou funkci, začít zpevňovat takřka okamžitě.

Jak zpevnit svaly pánevního dna: Posedem v tureckém sedu napněte spodní vrstvu pánevního dna ve třech krocích: kolem močové trubice, pochvy a kolem konečníku. Nakonec svalstvo uvolněte. Opakujte třikrát.

Více článků najdete na portálu mamci.cz 

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na