To, čeho jsme se všichni báli, protože už jsme to znali z jara, se zase vrátilo a na plné obrátky. Tentokrát je distanční výuka povinná – a to pro učitele i pro žáky.
Rozdíl oproti jaru
Přece jen tu oproti jaru máme jeden velký rozdíl: už jsme se to naučili, už víme, s jakými nástroji pracovat, jak úkoly odevzdávat, jak se přihlašovat na videokonference. Avšak zatímco s menšími dětmi musí být doma rodiče a některé věci dělají za ně (přihlašují je na meety, odevzdávají úkoly), ty starší už by si měly umět poradit samy.
Samostatný notebook
Všichni starší školáci, tzn. od páté třídy výše, by měli mít svůj vlastní notebook/počítač, který by mohli k výuce používat. Není-li to možné, rozdělte se s nimi o svůj pracovní notebook, a to nejlépe tak, že se budete přihlašovat jako 2 samostatní uživatelé.
Google Classroom a podobné nástroje
Starší školáci mají většinou svůj vlastní školní e-mail a mohou se přes něj přihlašovat do různých aplikací. Jednou z nich je prostředí učebny Google Classroom nebo podobné. Tam by měli školáci jít každý den ráno, aby zjistili, jaké úkoly jim přibyly. Úkoly si pak mohou rozvrhnout na celý den/týden apod. Stejně tak je přes Google Classroom také odevzdávají.
Videokonference/meety
Školáci dostávají pozvánky na meety nebo mají jeden odkaz, který funguje pořád. Přes notebook se přihlašují sami na meety a měli by se jich i aktivně zúčastnit. Tedy ne přihlásit se na meet a pak místo toho chatovat s kamarádem, nebo dokonce jezdit na skatu před domem.
Prezentace
Na vlastním počítači se také dobře připravují vlastní prezentace, protože školáci neblokují počítač rodičům. Mohou si na prezentacích pracovat v libovolném čase, který jim zbývá. Díky prezentacím se naučí pracovat ve Wordu, pdf, Powerpointu nebo třeba v Google prezentacích.
Více článků najdete na portálu mamci.cz