Time management je způsob, jakým efektivně rozvrhnout čas mezi různé činnosti tak, abychom dosáhli co nejhodnotnějšího výsledku. Jedná se tedy o rozplánování času věnovaného stanoveným úkolům a určení priorit.
Jak si úkoly co nejlépe rozvrhnout?
- Začněte tím nejdůležitějším pro dnešní den. Takový úkol někdy bývá i tím nejméně populárním. Nevyhýbejte se mu. Pokud to uděláte, bude vám beztak nejspíše ležet v podvědomí a na ostatní činnosti se nebudete moci 100% soustředit.
- Nenechejte se rozptylovat. Uvědomte si, co vše na vás působí rušivě a tyto faktory se pokuste eliminovat.
- Odhadněte svůj čas realisticky. Raději si ke všem úkolům připočtěte minuty či hodiny navíc a udělejte si tak rezervu. Nikdy nevíte, co vám do plnění povinností může vstoupit.
- Nepřepínejte se a nestanovujte si nesplnitelné termíny. V konečném důsledku budete jen unavení a podráždění. Také je možné, že práci neodvedete v takové kvalitě, v jakou jste doufali. Raději si proto naplánujte činností o něco méně a myslete i na svůj oddych.
- Vše si zapisujte – ať již elektronicky nebo formou osobních zápisků do deníků. Žádný úkol tak nezůstane zapomenut.
Nejvyšší efektivity dosáhnete tehdy, budete-li pracovat ve flow (toku mysli). Jedná se o stav, ve kterém pracujete zcela soustředěně a nerušeně. Vaše vědomí i podvědomí je v souladu a plně upnuté na vykonávaný úkol.
Více článků najdete na portálu mamci.cz