Spánek je vyhrazený čas, ve kterém naše tělo odpočívá, regeneruje po náročných aktivitách, srovnává se se zážitky z předchozího dne a čerpá energii na den další. Není tedy třeba dlouho hovořit o tom, jak je důležité, aby byl náš spánek kvalitní. Avšak občas se stává každému z nás, že i přesto, že jsme spali dostatek hodin, zkrátka se necítíme odpočati. To může být ovlivněno několika různými faktory. Které okolnosti mohou negativně ovlivnit kvalitu našeho spaní?

  • „Taháme“ si do ložnice jiné aktivity

Ložnice je místnost, která by měla sloužit k jednomu výhradnímu účelu, a tím je spánek. Mnoho z nás si postel plete s místem, ve kterém pracují, učí se nebo jedí. To však pouze narušuje schopnost našeho těla rozpoznat, co by mělo v posteli dělat a není schopné se naladit na spaní.

  • Máme v ložnici příliš mnoho elektroniky

Znáte to. Abychom se připravili ke spánku, pustíme si nějaký film v televizi, na notebooku nebo na telefonu. To nemusí být nutně špatná věc, avšak v momentě, kdy se skutečně chystáme spát je nezbytně nutné, aby byla veškerá elektronika vypnutá a v pokoji byla naprostá tma. Všechno ostatní může spánek narušovat.

  • Pijeme příliš mnoho nápojů obsahujících kofein

Není to jenom káva, kofein obsahuje také zelený nebo černý čaj, ale i různé kolové nápoje. Vzhledem k tomu, že kofein má stimulační účinek, jeho nadbytek může způsobovat nespavost.

  • Neumíme správně zrelaxovat

Taháme si s sebou spoustu problémů z práce, máme starosti s rodinou nebo se svým vztahem. Přestože se to může zdát zpočátku složité, měli bychom se naučit problémy před spaním vypustit z hlavy. Pokud vám to dělá problém, zařaďte si do svého denního rituálu nějakou aktivitu, která vám pomůže vaší mysl zklidnit.

Více článků najdete na portálu mamci.cz

Vložit komentář

Vložte prosím komentář!
Vložte zde prosím jméno