Reklamovat zájezd: I na dovolené se nám může stát, že s něčím nejsme spokojeni. Kdy už je to na reklamaci, kdy a jak ji uplatnit a co můžete požadovat jako náhradu? Tak na to se teď podíváme společně.
Kdo odpovídá za kvalitu zájezdu
Za kvalitu zájezdu odpovídá cestovní kancelář, cestovní agentura nebo jiný zprostředkovatel, s nímž máte písemnou smlouvu. Toto je důležité – vždy trvejte na písemné smlouvě a písemném potvrzení toho, co vám bylo slíbeno ústně – jinak se nemáte na základě čeho dožadovat nápravy.
Kdy reklamovat
Reklamaci podávejte co nejdříve, tedy nejlépe přímo na místě. Reklamujte svému delegátovi (cestovní kanceláři, cestovní agentuře), aby bylo možné ihned sjednat nápravu – lepší hotel, výhled z pokoje na moře, pláž je vzdálenější, než bylo slíbeno atd. Trvejte na písemném sepsání reklamace. Také trvejte na řešení reklamace, pokud to jde. Pokud řešení není možné, můžete:
- žádat slevu,
- žádat návrat domů a vrácení peněz/poměrné částky.

Čas na vyřízení reklamace
Na místě může cestovní kancelář řešit reklamaci ihned. Jinak na to má 30 dní. Pokud vám reklamaci zamítne, nezbyde vám nic jiného než se obrátit na soud nebo řešit celou věc mimosoudní cestou.
Několik tipů na závěr
- Vady si sepište písemně.
- Pokud to jde, vady i nafoťte, abyste měli důkazní materiál.
- S reklamací neotálíme.
- Pokud nejde vadu odstranit, trváme na finančním odškodnění.
Užijte si letošní dovolenou a přejeme vám, abyste žádné reklamace řešit nemuseli!
Zdroje: www.wikipedia.org, dTest, www.heureka.cz, www.skrblik.cz
Více článků najdete na portálu mamci.cz