Léto nabízí spoustu lákadel. Pokud milujete grilování, zmrzlinu, nebo osvěžující drinky, měli bystě znát i jejich rizika. Většina těchto pochoutek umí pořádně zahýbat s příjmem kalorií a přidat nechtěná kila. Stačí ale znát pár chytrých tipů a můžete být v klidu.

Užijte si grilování bez výčitek

Grilování k létu prostě patří. Voňavé dobroty z grilu si po zbytek roku moc neužijeme, a tak se jich často v létě snažíme nabažit do sytosti. Děláme přitom ale hodně zbytečných chyb.

Na grilu u nás nejčastěji zavoní klobásy, krkovička a další tučné maso. Má to hned dvě nevýhody – jednak si zbytečně přidáváme kalorie, a navíc odkapávající tuk hoří na žhavých uhlících. Vzniká tak mnoho toxických látek, které kontaminují grilované jídlo. Co s tím? Vyberte na gril raději libová masa, nebo ryby, které se připraví rychle a bez přepáleného tuku.

Nežádoucí sacharidy

V článku se ale chceme věnovat hlavně tomu, jak díky letnímu hodování nepřibrat. A tak si posvítíme zejména na sacharidy a cukry – přidávají většinou zbytečné prázdné kalorie. Že zrovna sacharidy patří mezí hlavní nepřítele štíhlé postavy, o tom už v oblasti fitness a moderní výživy nikdo nepochybuje. Nízkosacharidová dieta je dnes velmi oblíbenou cestou, jak rychle zhubnout, nebo si udržet fit postavu.

Když už jsme nakousli grilování, řekneme si, jak sacharidy vyřadit ze hry právě tady. Není to tak těžké – stačí vlastně vynechat klasické přílohy v podobě pečiva, brambor a rýže. Místo nich si dopřejte saláty z čerstvé zeleniny, nebo grilovanou cuketu, lilek, papriky a další oblíbenou zeleninu. Kromě kalorií se zbavíte i potíží při trávení, které způsobuje nevhodná kombinace masa (protein a tuk) se sacharidy. Stojí to za vyzkoušení!

Pokud si chleba přesto nechcete odepřít, zvolte speciální proteinový „keto-chleba“, nebo si připravte nízkosacharidové bulky podle tohoto receptu. Jsou perfektní na domácí hamburgery!

Dejte si pozor také na dressingy a marinády – ty kupované většinou obsahují cukr a zbytečnou chemii. Připravte si raději domácí omáčky a marinády z poctivých surovin – pomerančové šťávy, olivového oleje, koření a jogurtu.

Letní mlsání

Hojnost dozrávajícího ovoce v létě vybízí užívat si sladká jídla – moučníky s ovocem, knedlíky, nebo palačinky. Je jasné, že tady to sacharidy cukrem doslova překypuje a jídelníček na hubnutí vypadá jinak. Byla by ale škoda tyhle lahůdky úplně zavrhnout. Chytrou alternativu představují proteinové palačinky. Chutnají skvěle a v kombinaci s ovocem, tvarohem, nebo džemem bez cukru vám dodají hodnotné proteiny i vitamíny. Směs na proteinové palačinky je ideální surovina na dovolenou, kde z ní ráno velmi rychle vykouzlíte zdravou snídani.

Další možnost nabízí proteinové kaše – jejich příprava je opravdu rychlá. Stačí je doplnit ovocem, lžičkou ořechového másla a užít si zdravé jídlo bez obav z přibírání.

Na zdraví! Ale pozor…

K létu samozřejmě patří i osvěžující nápoje. Pokud řešíte postavu, rozhodně se obloukem vyhněte pivu i míchaným alkoholovým drinkům s colou, tonikem a podobně. Tři takové drinky vydají za tabulku mléčné čokolády! O hodně lepší je suché víno, ale udělejte si z něj raději střik se sodou a ledem.

Zapomeňte i na přeslazené minerálky, radlery a ledovou kávu. Připravte si domácí limonádu bez cukru – stačí vychlazená soda, k tomu některá z ovocných příchutí od KetoFit, čerstvé ovoce a máta na ozdobení.

Jako osvěžující lahůdka vás nadchne i proteinovo-ovocené smoothie, které díky obsahu proteinů a vitamínů představuje kompletní zdravé jídlo. Je to výborná věc na výlety v přírodě, nebo při cestování – připravíte je během minuty v šejkru s vodou. Po smoothie nebudete unavení, přitom vám dodá mnoho důležitých živin. Zkrátka ideální vychytávka, pokud řešíte, jak se dostat do formy.

Pro milovníky ledové kávy máme její dietní verzi – proteinové frappé s vitamíny. Připravíte ho v šejkru z proteinového koktejlu, ledu, příchutě esperesso od KetoFit a doladit můžete šlehačkou a kakaem.

Neodolatelná zmrzlina a další mlsání

Léto bez zmrzliny si snad ani nelze představit! Opět ale pozor na běžnou kupovanou zmrzlinu, cukru je v ní požehnaně, aby i přes svoji nízkou teplotu měla výraznou chuť. Nejlepší varianta letního mlsání je doma vyrobená zmrzlina, se kterou vám také pomohou proteinové suroviny. Konkrétně směs na proteinovou panna cottu doplněnou příchutí cookies, vanilka, mango, nebo lesní jahoda. Kromě toho budete potřebovat formičky na domácí nanuky.

Pokud i vy patříte mezi labužníky, které často honí mlsná, prozkoumejte více sortiment produktů pro ketodietu a proteinovou dietu. Dnes už můžete mlsat bez zbytečných cukrů a sacharidů celou řadu dobrot, včetně čokoládových tyčinek, panna cotty, proteinových pudingů a palačinek s džemem. Jejich velká výhoda je právě obsah kvalitních proteinů, které jsou (na rozdíl od sacharidů) velmi důležitá živina. Navíc vás zasytí na delší dobu, než sacharidy a cukry.

Přejeme vám krásné léto plné lahodných chutí a dobrot!

—————-Komerční článek————–

Vložit komentář

Vložte prosím komentář!
Vložte zde prosím jméno