Jste těhotná. Je vám jasné, že kliky a dřepy s výskokem asi nebudou to pravé ořechové. Jak tedy cvičit bezpečně a zároveň účinně? Jednou z nejúžasnějších pomůcek je gymnastický míč. Umožňuje vám pracovat s váhou vašeho těla a rovnoměrně posilovat všechny partie. Cvičení na něm si pro jistotu nechte posvětit svým doktorem na další prohlídce (při rizikovém těhotenství se nedoporučuje) a pak hurá do cvičení.

Ještě než si balon zakoupíte, věnujte pozornost výběru jeho velikosti. Když se na něj posadíte, měla byste mít zadek o něco výše než kolena. Teď už přejděme k několika základním cvikům.

  • Bedra

Posaďte se na míč, nohy zapřete o podlahu na šířku boků, narovnejte se a uvolněte ramena. Ruce zapřete v bok a střídavě vysouvejte pánev doprava a doleva, poté dopředu a dozadu. Nakonec můžete pánví opisovat pomalé kruhy na jednu i druhou stranu.

  • Krk

Opět se posaďte na míč s nohama zapřenýma o zem na šířku boků. Levou rukou se dotkněte pravého ucha a jemně se ukloňte doleva. Pravá ruka zůstává volně viset. Cvik prodýchejte. Pohyb pak opakujte také na druhou stranu.

  • Hýždě a stehna

Ze sedu se na míči sesuňte tak, abyste byla opřená pouze hlavou a lopatkami. Nyní se zvedněte do polohy, kdy tělo je rovnoběžně s podlahou a stehna s lýtky svírají pravý úhel a pak se zase vraťte zpátky těsně nad zem. Několikrát zopakujte.

  • Záda

Stoupněte si, rozkročte nohy na šíři boků. Uchopte míč mezi dlaněmi před sebou. S výdechem zvedněte míč nad hlavu, poté jej spusťte se napřaženýma rukama opět před sebe a pomalu se vytočte na jednu stranu. Pak se zase vraťte, zvedněte míč nad sebe, poté opět spusťte před sebe a vytočte se na druhou stranu. Každý pohyb prodýchávejte.

Více inspirace ke cvičení najdete jak v článcích, tak videích na internetu. Kromě posilování můžete balon používat také na občasné sezení a pohupování. Nutí vás správně držet tělo, čímž napomáháte zádům a i miminku se houpavé pohyby zamlouvají. Další výhodou je, že když se s míčem seznámíte už teď, budete ho umět využít i v porodnici a klidně i po porodu.  Přejeme pohodové cvičení, zbavení se bolesti a spoustu vyplavujících se endorfinů.

Více článků najdete na portálu mamci.cz

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na