Zdroj foto: Olha Hutsuliuk / Shutterstock.com

Těhotenství je období, kdy si každá maminka dává obzvlášť pozor na to, jakým způsobem se stravuje. Zkrátka chceme dát našemu děťátku to nejlepší. U řady potravin se přitom zastavíme, zda je nebo není vhodné je konzumovat. Takovým příkladem může být třeba káva. Podíváme se ale i na další potravinu, která by vás mohla v těhotenství zajímat.

Těhotenství a káva

Pro řadu z nás je káva každodenním rituálem, který si jednoduše nechceme odpustit. Zejména, pokud pracujete v kanceláři, často je pro vás neodmyslitelné, abyste si před ponořením se do práce na počítači neudělala šálek kávy. Ať už je to kofeinem nebo ne, káva je určitým způsobem jakýsi nakopáváč, který nás dostane do pracovního tempa. Má ale smysl pití kávy v těhotenství, třeba právě kvůli kofeinu omezit? V prvé řadě je třeba říci, že káva má celou řadu blahodárných účinků, protože zejména:

  • Obsahuje nezvyklé množství antioxidantů
  • Zlepšuje metabolismus a podporuje mozkovou činnost

Právě antioxidanty jsou v kávě obsaženy v opravdu velké míře, což ji značně odlišuje od jiných potravin. Mnohdy je doporučení se kávy v těhotenství vzdát, je však třeba v tomto ohledu určitě zmínit, že proběhla řada studií, které označují konzumaci 200 mg kofeinu denně jako bezpečné v době těhotenství. Konzumace kávy nemá žádný vliv ani na tvorbu mateřského mléka a jeho kvalitu, protože do krve se při konzumaci kávy dostane naprosto minimální množství kofeinu. Pokud byste přesto měli obavu, můžete zkusit nízkokofeinovou kávu, pokud vám bezkofeinová nechutná.

Čím sladíte?

Kávu si samozřejmě můžete také osladit a celá řada lidí to dělá. Můžete to ale zkusit také zdravěji, a to třeba medem. Blahodárný včelí med toho našemu organismu totiž může dát opravdu hodně. Jednak jsou to podobně jako u kávy rovněž zmiňované antioxidanty, ale také aminokyseliny, enzymy, celá řada minerálů a vitaminů či stopových prvků.

——————Komerční článek—————–

Vložit komentář

Vložte prosím komentář!
Vložte zde prosím jméno