Krásné letní dny a sezona bikin se nezadržitelně blíží. Je nejvyšší čas, začít s formováním postavy a rýsováním krásného zadečku. Jak si poradit s nevzhlednou pomerančovou kůží? Víme, proč se nám dělá a jak znovu získáte krásně hladkou pokožku a zpevnit pozadí.

Pomerančová kůže trápí většinu žen

Možná vás tento fakt potěší, ale s pomerančovou kůži na hýždích, stehnech a dalších částech těla se potýká devět z deseti žen. Vyplývá to podle nejnovějších průzkumů! Některé z dotázaných dokonce uvedly, že místo postižené celulitidou je citlivé. Obecně se pro nevzhlednou pokožku používá název celulitida, která není až tak konkrétní. Celulitida v překladu znamená kožní zánět, ale v tomto případě o zánět nejde. Co způsobuje důlky na pokožce?

Za dolíky (ne)můžeme

Dolíky na pokožce vznikají vlivem nafukování tukových buněk a to tehdy, pokud sníte více pochutin, než které je tělo schopné spotřebovat. To se pak do těla začnou ukládat zásoby, které se rozpínají. Nafouknuté buňky začínají zabírat více místa, tlačí na vazivová vlákna, která se musí natahovat. Nakonec ztratí svou pružnost a tím dochází k propadu tkáně, do typického tvaru dolíků.

Pomerančovou kůži mají i štíhlé ženy

Bohužel se s pomerančovou pokožkou potýkají i štíhlé ženy. Dolíky totiž mohou vznikat vinou narušené funkce lymfatického systému. Stává se to tehdy, pokud ženy drží nepřiměřené diety nebo je nepodporují správným cvičením. I když štíhlá žena zkonzumuje málo potravy, nedostatečný pohyb zpomaluje její lymfu a tím dochází ke tvrdnutí pružných vláken.

Nastavte si správnou životosprávu

Než se pustíte do jakékoli snahy, zatočit s pomerančovou kůží, zaměřte se na svou životosprávu a ze všeho nejdříve upravte svůj stávající jídelníček. Pomerančové kůži nejvíce pomůžete, když omezíte příjem nezdravých tuků a cukrů. Ty musíte chytře nahradit zdravými pochutinami, které vás nasytí na dlouhou dobu a ještě budou plné vitamínů, díky kterým bude vaše pokožka zářit zdravím.

Do jídelníčku rychle začleňte luštěniny, rýži, celozrnné pečivo, kuřecí a hovězí maso a nezapomeňte na ryby. Místo nejrůznějších energetických tyčinek si kabelku napěchujte ovocem a zeleninou, klidně si doma dejte tu práci s pravým domácím zeleninovým nebo ovocným salátem.

K pití si dopřejte každý den dva litry minerálky nebo vody s obsahem vápníku. Vápník má blahodárné účinky na smrštění tukových buněk. Nevyhýbejte se zelenému čaji, který má stejný účinek, jako vápník. A když už vás přepadne chuť na sladké, sáhněte po gumových medvídcích. Ty obsahují kolagen, obnovující kožní vlákna.

Základem zdravé pokožky je pravidelné mazání

Možná už jste za ty roky s urputným bojem proti celulitidě utratila stovky korun za dravé přípravky, slibující krásnou pokožku bez jediného dolíčku. Jenže žádný krém vám nepomůže, pokud nepůjdete krásné pokožce naproti i jinými aktivitami. Mazání skvěle působí v kombinaci se cvičením a zdravým jídelníčkem. Krémy proti celulitidě nastartují vaší limfu a podpoří spalování uvnitř tukových buněk. A při mazání nezapomínejte na masáž, která má blahodárný účinek na mizíkování dolíčků.

Více článků najdete na portálu mamci.cz

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na