Všichni jsme do jisté míry někdy byli pod vlivem nepříznivých fyzických nebo emocionálních faktorů, jinými slovy jsme zažili stres, který je často spouštěcím faktorem vývoje deprese. Když typické příznaky, jako je depresivní nálada, pocit viny, pocity bezmocnosti, neschopnost soustředit se nebo rozhodnout, ztráta zájmu o práci, ztráta chuti k jídlu, bolesti hlavy, poruchy spánku a snížená sexuální touha atd. trvají velmi dlouho, pak potřebujete odbornou pomoc a léčbu.

Příkladně někteří lidé mají v zimě depresi, když je málo slunečního světla.

Chcete-li zmírnit tento sezónní typ deprese, je třeba věnovat více času venkovnímu prostředí za denního světla, zejména za slunečného počasí. Také se doporučuje užívat vitaminy pro depresi, což vám pomůže se rychle dostat z tohoto stavu.

A které vitamíny pro depresi jsou nejúčinnější?

Užívání vitaminu B6 nebo pyridoxinu, který se podílí na produkci serotoninu, tj. látky obsažené v mozku, zlepšuje náladu. Často se deprese vyskytuje u lidí, kteří mají nedostatek kyseliny listové.

Nevýhody thiaminu a riboflavinu mohou také přispět k tvorbě depresivních syndromů. Takže musíte užívat multivitamíny. Ale z deprese a únavy se pouze s vitamíny nedostanete. Například příliš vysoká hladina hořčíku (která je často obsažena v složení vitamin-minerálních komplexů) může zvýšit depresi. Pokud je vaše hladina hořčíku vysoká, měli byste přestat užívat léky nebo potraviny, v kterých je tento prvek obsažen ve velkém množství!

Jaké vitamíny jsou potřebné během stravy?

Každá žena chce být štíhlá. Jsou-li tyto extra libry stále přítomny, pak příkladně pravidelný sex se podílí na pěkné postavě. Koneckonců, tato metoda je považována za jednu z nejúčinnějších v boji proti obezitě. Moderní dietetika nabízí velmi různorodý výběr metod: někomu lépe vyhovuje vegetariánství, syrové potraviny nebo Atkinsova strava či nová koktejlová monodieta. Existuje celá řada neobvyklých způsobů, jak zhubnout, například hubnutí s pomocí zlaté náušnice a magnetu. Ovšem v úsilí o ideální váhu ženy se často zapomíná na vedlejší účinky, které někdy vedou k podvýživě.

Často, spolu s tenkým pasem, můžete získat bledou, unavenou kůži, slabé nehty, matné a křehké vlasy. Proto je nutné zahrnout do své každodenní stravy vyvážený komplex vitamínů, pak během stravy bude tělo schopno odolat zatížení a obcházet negativní účinky hypovitaminózy.

Zvláštním nebezpečím, pokud jde o rozvoj nedostatku vitaminu, jsou takzvané mono-diety. Zvyšují riziko vzniku hypovitaminózy, jelikož všechny produkty kromě jednoho nebo dvou jsou vyloučeny z jídla. Do těchto diet se dává kefír, meloun, pohanka, banán, rýže. Všechny by měly být pokud možno krátkodobé.

Příjem multivitamínových komplexů pomůže vyplnit nedostatek živin, které přestaly pocházet z jídla.

Jaké vitamíny ve stravě jsou nejužitečnější?

Pokud jsou potraviny jako obiloviny a chléb vyloučeny ze stravy, tělo přestane přijímat vitamíny B1, B6, E. Pokud dieta eliminuje nebo ukládá omezení mléčných výrobků, pak se v těle objeví nedostatek vápníku a nedostatek vitamínů B2 , B3, B5, B12, A, E. Kosti se stávají křehkými, což má vážné důsledky. Rozsáhlé rostlinné nebo nízkokalorické výživy minimalizují příjem živočišných tuků. Bez živočišného tuku, vitamíny A, E a D začnou být tělem špatně absorbovány.

Existuje tedy potřeba kompenzovat nedostatek živin během stravy užíváním umělých vitaminů. Vzhledem k tomu, že diety jsou používané více než kdykoli předtím, vědci vyvinuli speciální vitamíny pro lidi, kteří omezují stravu. Během výživy poskytují potřebné komplexy vitamínů a minerálů lidskému tělu všechny užitečné látky, které v tomto období chybějí.

Více článků najdete na portálu mamci.cz 

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na