Dovolená nám přináší nejen potřebný odpočinek a relaxaci. Některým z nás bohužel přinese i nějaké to kilo navíc. Jak tomu předejít a užít si vše, co nám dovolená nabízí?

Pravidelnost je základ

Zážitky na dovolené nás dokážou natolik zaujmout, že se nezřídka zapomeneme najíst. Večer máme hlad a pořádně se najíme. Nebudeme přece hladovět, když jsme na dovolené! Zapomínáme však, že jsme právě udělaly vše pro to, aby nám po návratu z dovolené bylo oblečení těsnější.

Řešením je mít po ruce nějaké to ovoce, čerstvé i sušené, zeleninu, oříšky a kousek sýra. A samozřejmě také nezapomenout během dne jíst. Příležitostí je spousta. Vždy si během dne někam sedneme a v tu chvíli přicházejí ke slovu tyto zdravé dobroty.

Důležité je, co pijeme

Slazené limonády, ledové tříště, míchané drinky, džusy nás sice na chvíli osvěží, dodají nám však velké množství kalorií. Ani sklenka vína či piva nejsou v tomto směru úplně neškodné. Nejlepší volbou je voda ochucená šťávou z citronu limetky, jahodami, mátou či meduňkou.

Tyto nápoje jsou osvěžující chutné, dodají našemu tělu vodu, přesto je nemůžeme pít pořád. Někdy si chceme dopřát něco jiného, například posezení u sklenky vína, ochutnat některý drink, nebo džus.

To sice můžeme, pokud však nechceme přibrat, dopřejeme si tyto nápoje pouze v malém množství. Nezapomeňme, že skvělým osvěžením je také střik ze suchého bílého vína a že chutné a osvěžující jsou i džusy ředěné vodou.

Zrádné snídaně

Určitě jste nesčetněkrát slyšely a četly, že snídaně je základem dne. To však neznamená, že můžeme posnídat cokoliv v libovolném množství. Hotelové snídaně jsou velice pestré a bohaté na sladká a tučná jídla. Dbejme na skladbu jídla i na velikost porcí.

Nemělo by se nám například stát, že naše snídaně se bude skládat z palačinek se sladkou náplní, croissantem s čokoládou a slazenou kávou. Taková snídaně je velmi kaloricky vydatná, navíc brzy po ní budeme mít hlad a sáhneme po jídle, bohatém na kalorie.

Využijme pestrost nabídky snídaně i skutečnosti, že na stole obvykle nechybí ovoce a zelenina. Můžeme ochutnat tučné sýry, ale pouze v menším množství a doplnit je zeleninou. Pokud je k dispozici celozrnné pečivo či chléb, využijme toho.

Pohyb je zábava

Dovolená není pouze o tom, že budeme většinou někde sedět, například na pláži. Pouhý pobyt na čerstvém vzduchu nemusí znamenat dostatek pohybu.  Dojít z pláže do hotelu a zpět, případně se projít po nejbližším okolí není z hlediska pohybu nic moc.

Plavání může být výborná pohybová aktivita, při které lze spálit nemálo kalorií, je však třeba plavat určitou rychlostí a v určité intenzitě. Na dovolené si hlavně užíváme koupání a obvykle rychlosti a intenzitě plavání moc nedáme. Plavání je pro nás relaxace, při které si protáhneme kostru.

Zkusme plavat rychleji a na delší vzdálenosti. Zábavné může být i potápění a další vodní sporty.

Neméně zábavné jsou i kolektivní sporty, jako je například plážový volejbal a další. Užijete si spoustu zábavy i pohybu. Zkusme poznávat nejen nejbližší okolí, choďte co nejvíce pěšky.

Máte-li možnost půjčit si kolo, využijte toho. Skvělým zdrojem pohybu i zážitků jsou výlety. Ani večer nemusí být chudý na pohyb, stačí si jít někam zatancovat. Dobrou službu nám mohou prokázat i večerní svižné procházky.

Nepodceňujte výběr jídla na cestu

Výlety jsou výborné, poznáme spoustu věcí, máme nemálo zážitků a také máme pohyb. Pokud si nechceme z dovolené odnést nějaké to kilo navíc, je třeba věnovat pozornost výběru jídla na cestu.

Pokud se chystáme na celodenní výlet do přírody, zavítejme do místního obchodu a kupme si na výlet zdravé potraviny, které nás zasytí.  Neměly bychom zapomínat na dostatek zeleniny a ovoce. Dobrou volbou jsou i oříšky.

V našem batohu by neměly chybět obilné placky tepelně upravené ryby či libové maso jako zdroje bílkovin. Ideální je sušené maso nebo ryby. Dobré jsou také ovesné vločky, které můžeme jíst s ovocem a ořechy. Ovesné vločky nás zasytí a navíc jsou cenným zdrojem rostlinných bílkovin. Vyrážíme-li na delší túru, bude se nám hodit kvalitní hořká čokoláda.

Pokud máme možnost během výletu nakupovat na místních trzích i obchodech, využijme tohoto. Můžeme se zdravě i chutně najíst a navíc ochutnáme místní speciality.

Jezte chytře!

Na dovolené se setkáme s plnými talíři lákavých jídel. Často si dopřáváme a vůbec u toho nepřemýšlíme. Není divu, že po návratu z dovolené je nám oblečení těsnější. Nemusíme si odpírat dobroty. Budeme-li jíst malé porce a vhodně kombinovat jídla, nepřibereme.

I sladká snídaně může být zdravá. Ke snídani se hodí ovoce, dodá nám energii, vlákninu, tekutiny i spoustu zdraví prospěšných látek. Ovoce si velice dobře rozumí například s jogurtem a ovesnými vločkami. Taková snídaně nás zasytí na delší dobu.

Polévky jsou výborné, dokonce lze po nich i zhubnout. Musí se však jednat o zeleninové polévky s menším množstvím kalorií. Mějme na paměti, že náš oběd se bude skládat nejen z polévky.

Libové maso grilovaní, pečené, dušené, na přírodní způsob a k tomu spousta čerstvé zeleniny – tak by mělo vypadat hlavní jídlo. Jako příloha mohou posloužit nejen vařené brambory, dušená rýže a pohanka. I tepelně upravená zelenina může být přílohou.

Pokud nechceme přibrat, na našem talíři by se měly vyskytovat co nejméně smažená jídla, hranolky, krokety, smetanové a jiné vydatné omáčky, smetanové polévky, zákusky s krémem a šlehačkou a podobná jídla.

Na našem stole by rozhodně neměly chybět saláty. Je však třeba si dávat pozor na to, jaká zálivka byla k jejich přípravě použitá. Zálivka z olivového oleje, soli a octa je výborná, to však nelze říci o smetanovém dresinku.

Salát může být také „obohacen“ slaninou a větším množstvím tučného sýra.

Podobně bychom se měly stravovat i večer. Během dne bychom neměly zapomínat na svačiny, tvořené ovocem, zeleninou, které můžeme obohatit malým množstvím ořechů a semínek.

Vyzrajte na dovolenou All  Inclusive

Dovolená All Inckusive se snadno může stát pastí pro naší postavu, zvláště, pokud trávíme celou dovolenou na pláži u moře. Přibrat na dovolené All Inclusive je velice snadné, zejména v kombinaci s nedostatkem pohybu. Naštěstí ani z takové dovolené nemusíte odjet s nějakým tím kilem navíc.

Nemusíte sníst a vypít vše, k čemu máte přístup. Využijte pestré nabídky stravy ke kombinaci chutných a zdravých jídel. Na vašem talíři by neměl chybět dostatek zeleniny a ovoce. Chutné nápoje nemusí být pouze sladké.

Dbejte i na velikost porcí. I po zdravých potravinách můžete přibrat, pokud je budete jíst ve velkém množství.

Využijete každé příležitosti k pohybu. Pohyb je zábava, při které dodáte svému tělu endorfiny.

Tip na závěr

Dovelená All Inclusive není pouze dovolená s neomezeným množstvím jídla a pití. Některý All Inclusive znamená naopak neomezený přístup na různá sportoviště, výlety, či jiné akce, které slibují pohyb a zážitky.

Více článků najdete na portálu mamci.cz

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na