Přestože můžeme vzhled naší postavy ve velké míře ovlivnit, jsou věci, které jsou nám dány do vínku geneticky. Mezi takové patří například rychlost přibírání na váze, nebo naopak rýsování svalů. Proto můžete mít pocit, že existují lidé, kteří mohou sníst kolik chtějí a další přiberou jen při pohledu na čokoládový dortík. Nicméně, pokud správně naložíte s informacemi o vašem somatotypu, bude pro vás snazší sestavit si vhodný jídelníček a věnovat se takové pohybové aktivitě, která vám napomůže k dosažení ideální váhy.

Je důležité říct, že snad žádný člověk není čistě jeden vyhraněný typ a může být dokonce kombinací dvou. Obvykle však máme pro jeden určitý typ sklony. Jaké somatotypy rozeznáváme?

Endomorf

Lidé s postavou typu endomorfa mají větší sklony přibírat na váze. Pokud patříte mezi osoby, které mají problém si váhu udržet, bude pro vás nezbytně nutné hlídat si stravu a zejména pak omezovat jednoduché cukry a množství přijatých tuků. Nejvhodnější aktivity pro váš typ postavy jsou aerobní, které spalují tuky.

Mezomorf

Pokud jste typ mezomorfa, pravděpodobně je vaše postava přirozeně štíhlá a sportovního vzhledu. Tito lidé obvykle snadno nabírají svalovou hmotu a nemají na sobě příliš podkožního typu. V jídle se zpravidla nemusíte příliš omezovat. Z pohybových aktivit si vybírejte ty, které vám jsou blízké. Pokud si budete chtít udržovat svalovou hmotu, zařaďte i nějaké anaerobní aktivity.

Ektomorf

Lidé s postavou typu ektomorf jsou vnímáni jako největší šťastlivci. Hlavně z toho důvodu, že mohou sníst v podstatě všechno, co chtějí a jen těžko přiberou. Pokud si budete chtít vybudovat svalovou hmotu, bude to pro vás poměrně složité, ale ne nemožné. Jen je potřeba trochu upravit jídelníček, více jíst a intenzivně posilovat.

Více článků najdete na portálu mamci.cz 

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na