žena sportuje

Zejména pokud cvičíte skutečně intenzivně, může se vám stát, že dříve nebo později budete řešit typické problémy, se kterými se potýká (hlavně v začátcích) snad každá aktivní žena. Dobrou zprávou je, že většina z těchto potíží je velmi snadno řešitelná. Jaké tedy jsou ty nejběžnější problémy a jakým způsobem je můžete řešit?

  • Problémy s dechem a bolest v oblasti bránice

S touto obtíží se čas od času setká většina z nás. Bolestí v boku, zadýcháváním nebo nepříjemným tlakem v oblasti bránice trpí zejména běžci a plavci. Klíčem k odstranění těchto nepříjemných pocitů je především správné dýchání. Dýchat byste měla zhluboka a v rámci možností vyrovnaně. Při akutní bolesti můžete vyzkoušet jednu z následujících možností – masáž, anebo střídavě na místo tlačit a povolovat.

  • Nepříjemné tření

Zejména ženy, které se aktivně snaží snížit svou váhu, mohou čelit tomuto nepříjemnému problému. Snadno ho můžete vyřešit buď tím, že si pořídíte delší kalhoty na cvičení nebo si stehna namažete speciálním krémem, který alespoň částečně bolesti uleví.

žena běží

  • Velká únava

Velká únava je hlavně v začátcích cvičení běžná. Nezoufejte, vaše tělo si na pravidelný úbytek energie zakrátko zvyknete a všechno se opět srovná do normálu. Pokud budete nedostatkem energie trpět dlouhodobě, uberte na zátěži nebo času, které cvičení věnujete.

  • Nadměrné pocení

Pocení je běžný vedlejší efekt intenzivnějšího pohybu a je třeba s ním počítat. Mimo jiné je to totiž znamení, že se s vaším tělem něco děje – že hubne. Nezoufejte proto, že se potíte. Míru pocení můžete částečně snížit kvalitním deodorantem nebo antiperspirantem.

Více článků najdete na portálu mamci.cz

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na