Asi všichni známe ten pocit, že nás honí mlsná. Nemusíte mít ani hlad, ale přesto vaše chuťové pohárky prahnou po cukru a i po vydatném obědě stále myslíte, na nějakou sladkou tečku… Je to otravné a pokud tyto chutě vždy uspokojíte, tak i velmi nezdravé. Také v boji s hubnutím je nesnesitelná chuť na sladké silným protivníkem. Jak na ni vyzrát a nejíst sladké?

Najděte příčin

Mít stále chuť na sladké by neměl být standardní stav a určitě má nějakou příčinu, kterou když vyřešíte, budete moci odstranit problém. Příčiny mohou být různé, mezi nejčastější však patří málo pestrá a nevyvážená strava. Děje se to často ženám, které drží nevhodné diety a v domnění, že zhubnou, se ochuzují o důležité složky ze svého jídelníčku. Jestliže tedy trpíte častými chutěmi na sladké, které vám zaslepují mysl, zamyslete se nad tím, zda vám ve stravě nechybí některé z makro či mikro živin.

Zdravý životní styl

Abyste tedy zamezili nesnesitelné touze po nezdravých sladkostech, dbejte na své stravovací návyky. Snažte se, aby váš jídelníček byl pestrý, složený ze zdravých potravin a nezapomínejte na vyváženost. Nepřejídejte se, ale jezte dosyta, abyste nepociťovali hlad.Tělo, které má nedostatek, se hlásí o cukr. Tělo, kterému se dostává kvalitní stravy, obvykle nepociťuje cukrovou horečku.

Psychická pohoda

Většinou důvody chutě na sladké tkví ve stravovacích návycích, mohou být také psychického původu, tedy i za dodržování správného jídelníčku. Tzv. psychosomatické chutě na sladké jsou častým jevem u lidí, kteří zajídají žal. Nebo radost. Někteří vlastně zajídají veškeré silnější emoce. S tímto problémem dokáže pomoci jedině naučení se sebeovládání a nahlédnutí sám do sebe. Někteří si s tím poradí sami, mnohdy je však dobré využít pomoc terapeuta.

První pomoc

Až vás zase příště bude honit mlsná, popasujte se s tím alespoň pro své největší dobro. Místo nezdravé čokoládové tyčinky plné tuku sáhněte po bílém jogurtu se sladkým ovocem. Zkrátka a dobře, můžete si dopřát něco sladkého, „odměnit se“, jen si dejte pozor, abyste se neodměňovali každý den pytlíkem bonbonů. Snažte se vždy hledat zdravou alternativu, která vaši touhu po sladkém může ukojit také.

Více článků najdete na portálu mamci.cz

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na